La blide si ravasitul oilor

Cam de vreo 5-6 ani avem o traditie, in fiecare vara, mai devreme sau mai tarziu pe timpul vacantei noastre, se vine cu propunerea sa mergem la … Pestera, in Muntii Bucegi, si cam de fiecare data „Y”-cii familiei decid ca mergem cu masinuta ca pe jos dureeeeeaaaaza… La distante diferite de la an la an de destinatia finala se abandoneaza din cauza drumului. Cu mandrie in suflet anunt ca anul acesta ne-am apropiat cel mai mult! Si asta pentru ca in sfarsit statul s-a apucat sa repare drumul … dar fiind in constructie/reparatie nu s-a putut inainta totusi prea mult. O alta destinatie vizata este Leaota, numai ca ne-am … ratacit asa ca am ajuns sa vizitam Muntele Romanescu si o foarte frumoasa padure, de unde s-au scos cu radacini si in icnete de suferinta masculina (pentru ca radacinile de brad sunt tare adanci, iar pamantul ca piatra) niste pui de braduti si o feriga ca sa plantam in curte, sa avem si noi braduti. Pe drum, ne-am intalnit cu un „transport de animale vii de nivel european” adica cu un grup marisor de oi si vaci conduse de 2 oameni si o haita de vreo 6 caini frumosi foc si seriosi, la datorie, si … gaini transportate intr-o caruta 😉 Si daca tot n-am ajuns pana la Pestera si nici Leaota n-am vazut-o, cel putin am vizitat o manastire din zona asta, “Manastirea Adormirii Maicii Domnului “ si tot in zona am dat peste o mica cascada aratoasa, numita „la blide”.

Eh, si daca tot ne-am plimbat atata am zis sa vedem si cum e o sarbatoare pastorala, care are loc la sfarsitul lui septembrie, cand se coboara barsanele de la munte, iar stapanii lor le asteapta cu mare drag… atat pe ele, cat si imparteala de branza, lana, patrama si alte bunataturi. Partea arhaica si de poveste e foarte frumoasa, si in general mai gasesti si cate-un cantec popular si-o hora. Din pacate, ca mai toate targurile din ziua de azi, pe langa caruselul cu manea, se aflau si nenumaratele tarabe cu chinezarii si tiganimea aferenta. Departe de mine sa zic ceva xenofob, cel putin isi castiga painea cinstit vanzand … chinezarii. Recunosc ca m-am dat cu incantare pe la tarabele care vindeau si fundulete de lemn si alte lemnarii, m-am bucurat ca un copil de tuci-uri si castronasele de alama cu fund dublu si alte prostiute de genul asta. Mi-am gasit din nou kurtos-kalacs (si mi-am luat din nou cu nuca), am vazut si halvita (ca atunci cand ma duceam la scoala si ma lipiceam de sus pana jos pe drumul de la intrarea in curtea scolii si pana in clasa) si turta dulce colorata si in diferite forme haioase. A fost placut, chiar daca a fost cam inghesuit si totul parand asa ca o intalnire ad-hoc, fara organizare prea multa. Hazul cel mai mare a fost cand am dat peste o camioneta care vindea … inghetata londoneza 😉 si avea si muzica, ca in filmele Hollywoodiene.

pe muntele Romanescu
inspre ceruri
padure atat de deasa ca nu mai vezi cerul
Frumoase padurile patriei, desi am vazut cam multe camioane care duceau busteni in jos pe munte
si, bineinteles, ca eu m-am "iubit" cu ei
O priveliste care-ti taie rasuflarea
transport de animale vii de nivel european (est-european)!
si el e caine de paza la stana!
ingenios! Ne-am minunat, am impozat…
la manastirea "Adormirea Maicii Domnului"
si un paraias care ne-a insotit de-a lungul drumului
La blide
La ravasitul oilor
Si umbrelutele de Ciuc!
inghetata londoneza

6 comentarii

1. Kadia,ma bucur ca ai fost in un asa minunat loc,te pup pentru fotografiile postate,ma bucur sa le vad,revin iar si iar,pentru un pic racoare transmisa prin pozele tale,sant asa dornica de verdeata,de munte,,,,o zi placuta

• Multumesc! E intr-adevar racoare aici, si zic acest lucru tremurand xD Si mie imi place atat de mult verdeata si mirosul de fan proaspat cosit, si livezi si pasuni. Parca as fi in rai, si, mi se pare cel mai bun mod de a-mi reincarca bateriile peste vara.

• Multumesc Sarah, a fost foarte frumos! Si imi place sa vad ca turismul pare s-o duca bine aici, acasa 😉 Singurul lucru pentru care sunt trista e ca se termina vacanta, dar … am o lista fara sfarsit de treburi si trebusoare de facut asa ca nu prea am timp sa stau sa ma gandesc la asta!

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )