i Norge

In categoria vacantelor de week-end prelungit, anul asta am mai adaugat o tara si un oras nou la lista oraselor/tarilor vizitate si anume Norvegia, cu unul dintre orasele ei foarte frumoase Bergen.

Norvegia este una dintre acele tari despre care inveti la geografie, stii cam pe unde este in peninsula Scandinava, ba chiar poti sa iti aduci aminte si ca ar fi numita tara fiordurilor si daca te-a manat curiozitatea ai vazut si cateva poze cu peisaje care iti taiau rasuflarea. Istoric, eu cel putin, nu-mi amintesc prea multe despre Norvegia, a fost dintre tariile europene la care nu stai sa te gandesti si o pierzi din vedere atunci cand iti faci planuri de vacante turistice. Da, asa s-ar fi intamplat si in cazul meu, daca Vlad al meu nu ar fi facut o campanie nemaipomenita in favoarea unui orasel, despre care recunosc ca nu prea auzisem inainte, si anume Bergen. Dimensiunile obsesiei lui Vlad sunt foarte vaste, atat de largi, incat am aflat totul despre temperaturile medii anuale, minimele si maximele si mai ales cand au fost inregistrate cele mai mici temperaturi (da, stie anul, nu ma intrebati pe mine ca habar nu am, n-am retinut aceasta valoasa informatie). Si-a descarcat harti pe iPad, pe care se dadea prin oras, nu vorbesc despre harti rutiere, ci in stilul Google maps in care vezi poze reale ale strazilor si ai impresia ca il vizitezi pe bune, cu diverse informatii si indicatii pretioase.

Dupa cateva luni in care am aflat zilnic temperatura si am vazut imagini ale camerelor instalate in piata centrala a orasului, am cedat si de ziua lui, i-am facut cadou o excursie de 4 zile in orasul inimii lui, intr-un fel sperand ca se va lecui de dragostea la distanta… Asa cum probabil banuiti, nu numai ca el este si mai indragostit, dar si eu am prins drag de acest orasel pescaresc, cu un aer boeresc si somon la gratar la colt de strada.

Oraselul nu este mare, cam cat Geneva, dar totusi al doilea oras ca marime al Norvegiei, si este oarecum asa cum ma asteptam, fara bogatii ostentative si cu oameni simpli, dar mereu veseli si … frumosi, asa ca Vladul meu, blonzisori cu ochii albastrii, aproape n-am vazut ochi inchisi la culoare.  De vizitat, l-am vizitat intr-o seara, o piata centrala in care pe timpul verii sunt aproape mereu concerte, si o bisericuta frumoasa pe varful unui deal foarte abrupt, Mariakirken, care cel putin partial dateaza din secolul 11. A doua zi, am vizitat cateva muzee, pana ne-am lamurit ca nu erau prea multe lucruri de vazut, am urcat totusi in turn (Rosenkrantztårnet) si am vizitat sala lui Håkon (Håkonhallen), in stil gotic pe care regele Hakon a construit-o pentru incoronarea si nunta feciorului, Magnus. Este considerata, pe buna dreptate, una dintre cele mai frumoase cladiri medievale din Norvegia. Si este uriasa! Numeroase sali pregatite gata pentru nunti si festivitati. Un alta atractie a Bergenului este Akvariet, unde poti vedea foci, pinguini si pesti de mare adancime, printre alte animalute pe care le intalnesti cam in orice parc acvatic. Dar, cele mai frumoase locuri, si locuri perfecte pentru fotografii au fost cand am urcat pe Floyen (cu funicularul, avand o priveliste spectaculara) sau pe Urliken (cu telecabina, cel mai scurt traseu face cam 4 ore). Iar incununarea excursiei noastre a fost mica calatorie de 4 ore cu barca pe unul din nenumaratele fiorduri ce brazdeaza malul norvegian. Mi-e greu sa dau mai multe amanunte, pozele vorbesc de la sine, iar eu recunosc in sine mea ca imi e dor de acest colt de rai 😉

cu barca pe fiorduri

cu atat de multe fiorduri, podurile sunt o necesitate

alb-rosu-negru

cel mai frumos loc pentru a fotografia Bryggen este … de pe Marea Nordului

casutele de pe Bryggen sunt atat de frumoase, cu diverse podete, dar inclinate cu unghiuri ciudate ale laturilor lor

Tarmul pitoresc al Norvegiei

In padurea trolilor pe Muntele Floyen

portul Vagen si orasul Bergen

autobuzul turistic - singura solutie pentru a ajunge la telecabina care urca pe Ulriken

Steagul Norvegiei pe Ulriken

ce mi-a placut cel mai mult in Bergen este lumina, atat de albastra!

22 de gânduri despre “i Norge

1. mda, si trebuia voi neaparat sa va impartasiti obsesia si cu colegii de blog, nu :D? trebuie spus ca de la vizita in Danemarca m-a luat si pe mine o obsesie cu tarile nordice. dar rau de tot :). nu stiu ce sa fie, lumina, aerul, marea…

• Si inca n-am terminat! Mai vine un post despre bucataria norvegiana, aproape terminat, inca mai am de adaugat niste comentarii si reteta pe care am facut-o eu 😉

2. Pingback: Bucataria norvegiana si reteta de fishcake « in jurul mesei

3. Foarte frumos articolul, as dori a vizitez si eu Bergen intr-o zi, sa vad foci si alte animale marine dar si ca sa fac o sumedenie de poze cu fiorduri si casele lor atat de colorate.
    Ce temperaturi erau cand ati fost?

• Nu e niciodata prea frig in Bergen din cauza curentului golfului. Minima a fost -16° prin ’84, deci mai mult decat decent de indurat pentru un Est European. Este insa foarte ploios, dar asta nu e un impediment daca canadiana e buna. Verile nu sunt foarte calde, de obicei zilele sunt in jur de 20-22°. Este o clima oceanica tipica. In Norvegia de la Trondheim in sus se face frig in adevaratul sens al cuvantului.

4. Pingback: 1000 km mai la nord « in jurul mesei

5. Pingback: Bergen in Hordaland « in jurul mesei

6. Pingback: haihui in Norvegia – Tvindefossen « In jurul Kadiei

7. Pingback: Tromsø « In jurul Kadiei

8. Pingback: Despre Bergen alta data « In jurul Kadiei

9. Nu mi-am dorit niciodata prea tare sa vad tarile nordice, din cauza sensibilitatii mele la frig, dar daca printr-o minune voi avea vreodata posibilitatea, Norvegia este prima pe lista.

• In Norvegia nu este asa de frig, vara sunt in jur de 15-20C, iar iarna intre -4 si 0C. Doar ca iarna in nord aproape nu rasare soarele sinu sunt nici prea multe atractii turistice. Vara in schimb este foarte bine, nu foarte cald, foarte multe oferte de excursii si distractie, ziua foarte lunga, dar este o tara foarte scumpa. Ca Elvetia.

10. Pingback: MfC – Seara pe Bryggen (Norvegia) | In Jurul Kadiei

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )