calatorim si cu o burta, doua

Data trecuta in avion am selectat pozele pentru urmatoarele posturi despre Copenhaga pe care mi le-am propus. Este greu de descris fiecare zi din vacanta asta, asa ca mi-am propus diverse subiecte sau locatii, pe care sa le dezbat mai mult sau mai putin. Am adunat suficiente poze si deja mi le-am impartit.

Una dintre rubricile pe care voiam sa le abordez este bineinteles latura culinara a vacantei noastre.

In Trondheim nu sunt foarte multe de zis pentru ca am stat putin, iar cele doua seri petrecute aici ni le-am petrecut intr-unul dintre bar-restaurantele locale. Comparand cu Danemarca, aici se simte chiar si mai mult influenta englezeasca, cu foarte multe baruri in stil englezesc, in care iti comanzi mancarea la bar, platesti si apoi o astepti cuminte sa vina. Mie mi-a placut foarte mult cel pe care l-am ales, Egon, fiind decorat cu foarte mult lemn si diverse ustensile de bucatarie pe post de decoratii, printre alte masinute, pisici din lemn, avioane, motorase si tablouri pe masura. Sunt convinsa ca se gasesc si restaurante mai clasice, cu chelner si serviciu la masa, dar noua ne-a placut asta. Meniul cuprindea o lista lunga cu o adunatura de mancaruri scandinave, englezesti, italienesti si ceva tapasuri, dar asa cum probabil isi imagineaza nordicii ca ar manca sudicii, adica mult mai gras si mai prajit decat gasesti de obicei. Trebuie ales cu grija pentru ca te poti trezi cu chipsuri cu branza si un sos de rosii daca nu prea stii ce vrei (cum am patit eu), Vlad limitandu-se la somon si coaste, n-a avut surprize prea mari.

In Copenhaga, lista e lunga si am incercat mai multe tipuri de la restaurantul cu berarie proprie (mai tarziu am descoperit ca exista chiar si o vinarie in spatele restaurantului), restaurantele turistice de pe Nyhavn si pana la restaurantele de carnivori destinate mai mult familiilor.

Unii dintre noi fiind foarte carnivori si-au ales in mod obsesiv spare-ribs, dar eu mi-am incercat norocul cu diverse alte bunatati de la diferite tipuri de peste, pana la puiul care face fitness sau supe-creme. Mancarea nordica este in general o combinatie ciudata dintr-o halca facuta foarte in stil romanesc, dar cu un sos foarte dulce. Insa, intre timp,  restaurantele lor au invatat ca pentru turisti e mai bine sa separe sosul care iti vine separat intr-un castronel si daca vrei sa ti-l trantesti deasupra e treaba ta, fiindca ne aducea si un balon de paine si unt, eu, una, sfarseam prin a suti sos pe paine pe sub nasul lui Vlad.

Ce am incercat noi:

1. Bryggeriet Apollo – o berarie cu aere de restaurant, un pic cam scump, dar serviciu de calitate, intr-un decor foarte primitor si placut, cu mese de lemn si instalatie de distilare a berii la vedere. Noua ne-a placut foarte mult incat am mers de doua ori, ceea ce de obicei evitam sa facem ca sa incercam cat mai multe restaurante;

2. Restaurant M – un restaurant foarte micut, dar foarte cochet si curat, situat in centrul comercial, pe un colt de strada si in care am intrat de foame, dar am fost extrem de multumiti de alegere, iar eu am mancat niste chiftelute foarte bune. Atentie insa portiile sunt destul de mici, dar preturile sunt si mai mici astfel incat sa poti sa testezi mai multe feluri de mancare. Delicios!

3. Jensen’s bofhus – un restaurant pentru familii, extrem de primitor si cu numeroase varietati de carne si cu salata bar. Mie mi s-a parut exceptional de haios fitness chicken. La salata bar am descoperit gogosari marinati spre incantarea mea totala, un pic cam dulci, dar pana la urma foarte buni. Recomand acest restaurant in special pentru cei care au copii (l-am vazut atat in Suedia cat si in Danemarca) pentru meniurile speciale pentru copii, niste carti de colorat haioase printre care se afla desenate diferitele feluri de mancare pentru copii, creioanele vin la pachet cu meniul (dar cred ca iti dau creioanele doar pentru cat stai in restaurnat, insa carticica e a pustiului, bineinteles ca sa te poata teroriza cu poftele si alta data). In plus, au si un aparat de inghetata cu autoservire si cu numeroase topinguri din care sa alegi.

4. RizRaz Steaks’n’veggies un restaurant care ne-a atras foarte mult prin descrierea si review-urile citite, dar noua ni s-a parut cam murdar si cu mancare buna, dar obisnuita. Vlad si-a primit costitele pe un fund de lemn, dar care s-a dovedit a fi foarte incomod pentru servit mancarea, cred ca era destinat sa-ti iei si-o salata langa ca sa-ti faci rost de farfurie de la salata bar. Destul de ieftin, dar intr-un cuvant: ordinar.

5. Urmatoarele doua restaurante au fost pe Nyhavn, pietonalul de langa canal, unde ne-am incapatanat sa ramanem afara la terasa, era cam frig, dar paturile lor sunt foarte bune si chiar calduroase. Din nefericire era cam greu sa-ti dai seama cum se numesc si nici nu ma gandeam sa fac lista cu ele pe-atunci. La primul, avand ca decoratie un hering deasupra usii de intrare, mancarea a fost destul de buna, insa serviciul cam lent. La al doilea, am luat un mic dejun englezesc foarte bun, desi eu imi doream clatite daneze, la a doua incercare, in ultima seara in Copenhaga am reusit sa-mi gasesc clatitele si am fost foarte incantata. De data asta serviciul a fost foarte rapid, si chiar simpatic servindu-ne o suedeza foarte vorbareata si vesela.

la berarie in prima zi in Copengaha, dupa un drum lung (Bryggeriet Apollo)
nelipsitele sosuri din restaurantele daneze (Bryggeriet Apollo)
costitele lui Vlad (Bryggeriet Apollo)
peste si cartof copt (Bryggeriet Apollo)
supa de homar cu un (o bucata) de crevete pe Nyhavn
scoici tot pe Nyhavn
totusi serviciul la RizRaz nu include si vanatoarea
in sfarsit suficiente scoici (aperitiv la RizRaz)
supa de rosii (RizRaz)
fripturica cu un bucatoi imens de unt si … o frunza de salata (RizRaz)
fitness chicken (Jensen’s bofhus)
in sfarsit, clatitele daneze pe Nyhavn

28 de comentarii

1. Ce de bunatati, Kadia, cum va pastrati asa de slabi in contextul asta culinar? :)))) M-au innebunit clatitele acestea de la final, sunt desertul meu preferat 😛 Fructuoasa vacanta, cred si eu!

• pai nu suntem prea slabi, in plus avem principii: mancam doar o singura data pe zi la restaurant, anume seara cand nu mai facem prea mult efort si putem digera in voie si vizitam pe jos, adica strabatem toate distantele dintre punctele turistice pe propriile picioare, ajungand la 4-6 ore de mers pe zi in functie de cat de mare este orasul sau ce vrem sa vedem. Exista si exceptii bineinteles: New York, Berlin si-n Paris e cam greu sa faci asta, dar in orasele cu centre mici si compacte este posibil. In plus, poti sa vezi mult mai multe dintr-un oras ratacindu-te pe strazi, uneori ajungi sa vezi zone pe care nu voiai neaparat sa le vezi, dar in general este foarte placut.

2. Bine frate, atata taraboi pt clatitele aste adaneze, si…nu vad nimic deosebit la ele! Vino draga la Brugge, ca-ti fac eu clatite din astea daneze sa mananci pana ti se face rau!!! n u trebe sa calatoresti jjjde mii de km pt arsurile alea uscate pe margini!! hahahaha:))

• hahahahaha, ti-am mai zis ca la un moment dar imi fac drum si prin Brugge si o sa vin cu listuta: vreau si asta, si d-asta :))))))))))))
      Nu arata intradevar cine stie ce, dar sunt bune la gust, un pic deosebite de ale noastre, dar tipul care mi le-a recumandat cred ca stia doar de clatite in varianta lor americaneasca si atunci poti sa intelegi de ce lui i se par atat de deosebit. N-au fost rele deloc 🙂

• Hehe, asa sunt in vest, iti vin cu platoul ca sa nu zici prea multe cand vezi pretul piperat. In timp te obisnuiesti si iti dai seama ca de fapt farfuria e mare nu portia, aia e doar foarte bine intinsa in farfurie.

3. Foarte bine arata mancarea si totul, ce par lung ai , in poza asta se vede ca e chiar lung parul tau, iti sta foarte bine tie cu parul lung, esti frumoasa.

Imi place cum arata clatitele 😀 de fapt mie clatitele imi plac oricand, oricum, si fac , nu zilnic dar macar de 2 ori pe saptamana, doar stii :D.

• 🙂 multumesc Alina, esti tare draguta! Stiu cat de mult iti plac catitele, iar la hotel pentru micul dejun au si aparat ca al tau sa-ti faci clatite ca o floare si cum pofteam ieri dimineata, l-am vazut dupa ce-mi terminasem micul-dejun nu mi-am luat, dar azi Vlad mi-a „gatit” o floricica atat de buna!

4. Ca mare dreptate are Georgi 😀 ia sa merg eu repede sa cumpar niste inghetata (de frisca) si deseara imi fac si eu clatite prajite in tigaie intr-o tona de unt cu sos de cicoco si inghetata, asa ca in poza 😛 aia a ta, doar nu o fii mare scofala, hihihi.

5. Suntem innebuniti dupa clatite, nu am mai facut azi caci Micha nu a vrut (a mancat multe dulciuri ieri la un restaurant cu colegii, unde si le-au facut singuri : prajitura cu mere, briose, etc) dar fac maine dimineata la micul dejun si nu le fac in aparat de waffe ci clasic ca astea din poza, in tigaie, in mult unt 😛 asa mi-e acum pofta .

6. Da si le-au facut singuri, asa este locul ala, ei aduc ingredientele si reteta si iti faci restul singur…asa la …distractie.
    Acolo a facut, mi-a venit acasa cu retetele (programul ca au mancat si facut mai multe in acel loc) dar acasa nu face el, nu ii place lui in mod deosebit sa faca asa ceva acasa .

7. Pai este bucatar acolo (care chibiteaza pe margine) pana la urma ramane mai mult asa o seara de „activitati”de grup dar la restaurant…si mai si mananci pe deasupra, cu un meniu stabilit dinainte, ti-am spus, pana la urma normal ca ti se dau toate mure in gura, Michael a curatat merele zice el pentru strudel si a pus aluatul , painile si sosurile si le-au facut tot ei din ingredientele date mura in gura si reteta in fata…pana la urma este misto da 😛 normal ca apoi in cuptor toate cele sunt supraveghete de bucatar sa iasa ceva de capul lor 😛 , tu stai la masa si consumi doar.

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )