atractii si distractii in 2011

Cam pe cand mi-a inflorit ideea unui articol in care sa fac mai mult sau mai putin o lista cu momentele de varf ale anului 2011, inca nu realizasem cat de multe am facut… si mai ales prin cate poze va trebui sa scotocesc si sa gasesc pe cea care indica cel mai bine ceea ce as fi vrut sa spun. Cam dupa vreo 2 zile de chinuri am hotarat ca de fapt nu o sa il fac atat de mare si asa, probabil, putini dintre voi ar avea rabdare sa il cititi pana la capat. Pentru mine a fost ca un pahar de apa rece pe care inca il simt scurgandu-se pe sira spinarii… ce lung a fost anul trecut! Am avut impresia ca n-am vazut prea multe si in minte imi infloresc ce am ratat de pe lista, n-am vazut Zermat, nici Yvoire, planuiam si o vizita prin Zurich sau macar la Basel pentru o gura de aer nemtesc sau ceva p-acolo. N-am apucat sa revad Londra, sau mai bine jumatatea pe care n-am vazut-o in cele 4 zile insuficiente … Da. Ar fi trebuit sa fac rezumatul momentelor placute, ale oraselelor, evenimentelor si spectacolelor vazute si in anii trecuti, dar nu-i nimic, macar o parte le-am strans deja aici. Mai ales, am realizat cate nu am apucat sa povestim din ceea ce am apucat sa facem.

In prima zi a anului 2011 ne-a gasit pe drum, in avion. Daca vorbele populare sunt adevarate, nu stiu, dar anul trecut am avut 13 drumuri cu avionul si enorm de multi km de zbor, avand si cel mai lung zbor al meu pana acum, cel de peste ocean pana in SUA 😀

IANUARIE 2011

pe 1 ianuarie 2011 eram gata de decolare

La sfarsitul lui ianuarie ne-am intors pentru un seminar in Bucuresti si daca tot am ramas pana duminica, am avut parte si de un moment muzical deosebit. Ne-a placut atat de mult incat si anul acesta planuim sa-l repetam.

ianuarie muzical la Ateneul Roman

MARTIE 2011

Prinsi intre cursuri, slujba, deadlineuri si acte, in februarie am stat acasa si am muncit de zor. Nu-i nimic ne-am scos parleala in martie in care ne-am scos unul pe altul din casa aproape in fiecare saptamana. La inceputul lunii martie facem vizita anuala la Salonul Auto Geneva, anul acesta va fi intre 8-18 martie 2012.

Al 81-lea salon auto din Geneva

Tot in martie, am avut bilete la un spectacol al Corului Armatei Rosii (nu trebuie sa explic motivele, nu?). Surpriza a fost, fata de un spectacol mai vechi, pe langa uniformele de la cor au aparut si fasnetele in fuste colorate si chiuitoare care sa dea din fundic. Nu pot sa va zic ca Vlad a plans de fericire, dar va las sa va imaginati 😀 Anul acesta am o surpriza la fel de placuta pentru ca vreau sa iau bilete la Ballet National de Sibérie KRASNOYARSK, se pare ca tot in martie vor veni in Geneva.

fete frumoase si muzica buna de acasa (a lui)

Si pentru ca luna martie pare a fi luna cultivarii familiei, anul trecut am asistat si la un spectacol de orga la catedrala Sf. Petru. Cam modernist pentru gustul nostru, dar cel putin inceputul concertului a fost exceptional.

concert de orga, la lumina lumanarilor (electrice)

In ultima zi a lunii am fost convocati la consulatul american pentru VISA, dar daca tot am avut ziua libera de la slujba, am dat o raita si prin magazinele mult mai ieftine ca-n Geneva. Ne-am hotarat, la Berna trebuie sa mergem mai des!

Ursuletul Bernei, la loc de cinste pe piedestal

APRILIE 2011

In aprilie, am vizitat Versoix, scurt, mai mult in trecere si din greseala pentru ca am luat-o spre lac si nu spre centrul orasului, unde se tinea targul de ciocolata…

primavara pe lac, la Versoix

Spre sfarsitul lunii aprilie a inceput Salonul de Carte din Geneva, un loc plin de manifestari artistice de suflet francez, cu cafenele (literare) si foarte multe revistute si carticele. Anul trecut chiar am dat peste un stand maricel de carti in engleza (ura!).

o privire de ansamblu asupra standurilor, in drum spre o expozitie masonica

MAI 2011

Primele zile din mai ne-au prins in avion, peste ocean in drum spre Washington. Primii pasi pe un alt continent (pentru mine), al meu a mai trecut de cateva ori pe acolo si cu zboruri chiar mai lungi…

intre wow cat rezista bateria la iPad si mai avem mult?
in sfarsit dupa 9 ore de zbor si un drum cu taxiul, intram direct in sala de conferinte

Dupa un calcul simplu, am reusit sa ne convingem seful ca este mai ieftin sa ne plateasca cazarea pe vreo 4 zile in New York si apoi un zbor NY-Geneva decat unul direct inapoi din Washington. A mers! 😀

la doar cateva ore dupa inchiderea conferintei, eram pe strazile NY-ului

Dupa cateva zile minunate in NY, la sfarsitul lunii mai, suntem din nou pe drum, de data asta in TGV, spre Paris. Urmeaza vizita anuala la Paris si fotografierea schelei lui Margot.

L’amour de Paris

iar motivul pentru care mergem in fiecare an la Paris, pe langa faptul ca mai nou facem doar 3 ore pe drum, Games Day 2011:

forfota, emotii si joaca ca in fiecare an

IUNIE 2011

In iunie, am ramas din nou mai mult acasa, avand foarte mult de lucru, dar totusi am surprins cateva momente muzicale, placute din Fête de la musique 2011.

lumini si muzica in parcurile geneveze

o saptamana intreaga mi-am petrecut-o pe tren intre Geneva si Renens, la cursul de experimentare animala…

cand soare, cand ploaie, dar eu tot pe drum

IULIE 2011

Spre sfarsitul lui iulie, deja simtim cum se apropie vacanta … altora, noi plecam abia in septembrie, dar profitam de linistea din lab pentru sfarsituri de saptamana animate. Prima vizita a verii, la muzeul Alien, in Gruyeres.

in drum spre cetate, tot mai sus…

AUGUST 2011

Ziua nationala, 1 August, se sfarseste cu un mic foc de artificii, spectacolul mare fiind cel care incheie zilele Genevei, pe la mijlocul lunii august.

spectacol de lumini deasupra lacului

In sfarsit am reusit sa-l conving sa ma duca sa vad Chillon, un castel medieval rupt intre Franta si Elvetia, si inundat de lac.

cotrobaind pe zidurile cetatii, si urmarind lumea in curtea interioara

In Geneva, luna august este plina de evenimente, expozitii, spectacole, muzica si un imens targ ambulant, atat culinar cat si cu distractii. Pe langa numeroase competitii pe lac, in fiecare an se fac concursuri si demonstratii de sporturi mai ciudate, de vara, pe nisip amenajat in centrul orasului. Anul trecut vedetele au fost jucatoarele de rugby in nisip. Baietii erau prea seriosi…

rugby pe plaja

Tot in fiecare an, o anume tara, de obicei din Asia Mica, sau in orice caz mai … exotica, este invitata de onoare, avand in centrul orasului un stand imens in care sa-si prezinte comorile si sa-si faca publicitate turistica. Anul trecut a fost India.

o frantura din India in mijlocul Genevei

Prima excursie in Norvegia, in Bergen ne-a lasat fara cuvinte si cu febra musculara si ne-am facut planurile pentru a doua excursie mai inspre toamna.

vara in Bergen, Norvegia

SEPTEMBRIE 2011

In septembrie am dat o fuga pana in partea nemteasca a Elvetiei, la Luzern ca sa vedem FlugTag, insa am descoperit un alt oras micut extrem de frumos.

Luzern, un alt oras elvetian, de munte si cu lac

In sfarsit, vacanta de vara in tara, acasa, in Romania, am petrecut-o tot pe drumuri si prin munti.

o vizita scurta prin Brasov
Prin Fagaras, la cetate
sus, in munti, pe transfagarasan

OCTOMBRIE 2011

In octombrie, am calatorit din nou foarte mult, atat in Elvetia cat si prin Nordul Europei. Am inceput intai prin largirea ariei cunoscute de langa casa si am facut o alta vizita de mult planuita si dorita, in sus pe Saleve, la marginile orasului, dar in Franta (eh!).

am admirat cum isi luau unii zborul

Apoi, cei din departament s-au gandit sa ne scoata din laboratoare si sa mai vedem si noi minunile patriei, la fabrica de ciocolata si apoi, daca tot eram in vecinatate, am revizitat Gruyeres si muzeul Alien.

pazea, ca venim!

Sfarsitul lunii octombrie ne-a prins tot la o conferinta in Danemarca, la Helsingor, unde se afla castelul din Hamlet.

la castelul lui Hamlet

Ne-am continuat vacanta (din care inca mai avem cateva zile restante pentru anul acesta) cu o saptamana in Copenhaga, vizitand aproape strada cu strada din centrul orasului nordic. Ne-a placut atat de mult incat avem planuri de intoarcere. La un moment dat.

mica sirena este chiar foarte mica

Nu am putut rata, insa, ocazia sa ne dam pe cel mai lung pod din Europa, invaluit de ceata, pentru a pune piciorul macar pentru o jumatate de zi in Suedia, la Malmo.

dimineata devreme in Malmo

NOIEMBRIE 2011

In prima zi de noiembrie, am plecat spre Norvegia, mult mai in nord, la Trondheim, un oras mic, studentesc, dar extrem de placut.Cele mai frumoase poze ies in nord, unde sunt cele mai frumoase culori…

case riverane in Trondheim

Dupa cateva zile prin oras, ne-am urcat din nou in avion si am coborat mai la sud in Bergen, unde planuiam sa terminam ce ne ramasese de vizitat din vara. N-am gandit insa pana la capat si n-am putut sa facem chiar ce voiam noi pentru ca nu mai eram in sezon turistic. Am facut insa o excursie extrem de frumoasa pe care o voi descrie mai tarziu, pe larg, pentru ca a fost cea mai frumoasa aventura a anului trecut.

din nou in Bergen, pe Bryggen
am navigat totusi prin fiorduri, chiar daca era toamna tarziu
una dintre surprizele din regiunea Bergenului, despre care voi povesti in curand

DECEMBRIE 2011

Dupa mai mult de doua saptamani departe de casa si de pisoii nostrii dragi, ne-am intors ca sa petrecem sfarsitul de an, acasa, unde, Geneva ne-a mai pregatit cateva surprize frumoase, de sezon.

Fête de l’Escalade
luminile de sfarsit de an, 2011, in Geneva

Autor: Kadia

Ceea ce descoperi tu de capul tau este mult mai interesant decât ceea ce descoperă altcineva pentru tine – este ca diferența dintre o căsătorie din dragoste și una aranjată.

28 de gânduri

1. obositoare 😀 Anul asta visez sa trec cercul polar si sa vedem soarele de la miezul noptii, poate cu ceva noroc prindem si aurora… Visez de mica sa o vad 🙂

1. Foarte bogat si plin an ati avut! Din destinatiile bifate de voi, am trecut si eu prin patru, dar in ani diferiti: Paris, Brasov, Fagaras, Transfagarasan. Din pacate, pt. noi, anul trecut a fost foarte sarac si anost: am bifat doar doua vizite in Cluj, la bunici.

1. In Cluj n-am fost decat o singura data in clasa 12a la Olimpiada Nationala de Biologie… a fost o saptamana de distractie superba 😀 Mi-ar placea sa revad Clujul, nu-mi aduc aminte prea multe, doar ca era foarte curat in centru’ si ca era dezastru si in reparatii toata zona prin care treceam ca sa ajungem acolo 😛

1. Multumesc, Xandrine 🙂 Imi e greu sa aleg pozele am atatea, dar cel putin mi-am notat ce n-am apucat sa povestesc anul trecut si am inceput deja sa scriu despre cel mai frumos traseu al anului trecut, in Norvegia.

2. mi-ar plăcea şi mie aşa un an plin; după ce am văzut rezumatul anului tău, nu voi mai spune nimănui că sînt plimbăreţ, pentru că sînt muuult în urma voastră 🙂
    la Salonul de la Geneva am ajuns şi eu în 2007 sau 2008, tot pe la început de martie şi, chiar dacă nu-s mare amator de maşini, trebuie să recunosc că mi-a plăcut.

1. Salonul auto e in fiecare an la inceputul lunii martie si e impresionant, chiar daca nu esti foarte pasionat de masini. Imi imaginez ca pentru cei care au genul asta de pasiune, o vizita prin salon ii lasa mult mai cu gura cascata. Ce mi-a placut mie este ca in pofida crizei, anul trecut a fost la fel de stralucitor ca in fiecare an, doar cu cateva marci absente…
      E oarecum placut in Geneva, aproape in fiecare luna sunt programate cateva manisfestari pentru fiecare gust.

3. Ați văzut locuri minunate de frumoase și îți mulțuesc că ne-ai dăruit și nouă o părticică din frumusețea lor. A fost o delectare să privesc acest album al anului 2011.

4. Eu nu am mai fost intr-o vacanta de 100 ani 🙂 tot ce s-a castigat a inghitit casa asta si inca mai trebuie facute atatea aici….
    Deci se poate si mai rau hihi Liana Toma .

Clujul este fain (comparabil cu orice alt oras european) , de cand l-ai vazut tu kadia s-a renovat complet de la prima la ultima pietricica din strada, s-a construit mult, etc.
    Acum cu criza asta nu stiu cum se schimba toate cele (in rau sau in bine) dar Clujul e frumos si civilizat.

1. Eu am avut un singur an in care nu mi-am luat vacanta si am stat la lucru tot timpul, dar spre sfarsitul anul eram asa de deprimata si obosita, incat am regretat enorm de mult si de atunci nu mai fac genul asta de bravura. Oricum in tara mergeam de cel putin 2 ori pe an, parca in ultima perioada ceva mai rar, dar macar la sfarsit de saptamana, macar o data pe luna ne-am propus sa iesim din oras, chiar daca este doar pe marginea orasului. Trebuie doar sa diferit de traseul obisnuit 🙂

5. Nu vreau sa mint, in oras mergem des , saptamanal de fapt , dar in vacanta nu am mai fost , unu pentru ca asa cum am spus este fenomenal cati bani poate sa inghita o casa (daca nu e constructia noua) si 2 pentru ca si in zilele de vacanta tot la casa a trebuit lucrat, normal ca e bine si sanatos sa mai iesi din rutina zilnica dar asta e chestie de alegere, trebuiau puse la punct niste chestii in casa asta 😦 destule si inca nu am terminat, si asta e am preferat sa investim in locuinta asta, desiiiii si mie mi-ar placea sa ma iau sa ma duc ,hehe.
    Oricum ne-am delectat si noi ochii aici cu pozele puse de voi! 😀 si asta e ceva.

1. Nici nu vreau sa ma gandesc cat ne-ar costa o casa, am impresia c-ar fi un sac fara fund. Deocamdata, pana ne hotaram unde ne vom stabili si cand si daca reusim sa avem slujbe stabile, cercetam lumea sa ne gasim locsorul de vis… Unele locuri sunt atat de frumoase 🙂

1. Nu este obligatoriu, depinde de starea imobilului !
        Cand noi am luat casa asta era dezastru :D,nu se mai facuse nimic la ea din 1950 cred, totul a trebuit facut la ea pentru a se putea locui intr-un confort decent aici, deci…totul, incepand de la izolat complet pana la schimbat geamurile, plafoanele,podeaua, baia, wc, bucatarie, curtea (mai trebuie facut) absolut totul deci ! dar asta am stiut inainte sa o luam deci, nu a fost surpriza, desi numai cand te muti intr-o casa vezi de fapt cu adevarat tot ce mai trebuie facut /schimbat acolo, daca e imobilul nou ….nu e asa grav desi si acolo trebuie intretinut, schimbat etc.
        Da, am observat ca Vlad trage puternic inspre Bergen 😛 .

1. nu este mai ieftin sa construiesc casa de la 0 decat sa tot repari o casa veche? Ma intreb si eu, pentru ca am vazut ca multa lume prefera casele vechi, iar eu nu pot sa pricep. As prefera o casa noua, s-o repare copii si nepotii mei 😀
          Da, Vlad ar vrea foarte mult in nord, dar depinde de slujbe. Daca gasim o slujba foarte buna aici, vom face casa de vacanta acolo 😀

1. Nu obligatoriu, depinde! in ziua de azi nu mai poti sa spui nimic cu certitudine.
            Si eu as fii preferat casa noua(sa nu trebuiasca facut nimic , lux hehe) dar noi am cumparat-0 casa asta cand eu aveam 24 si michael 27 de ani, a fost ce am putut cumpara si noi, constructie noua nu ne-am permis pe vremea aceea.
            Nu este neaaparat mai buna(sau mai valoroasa) constructia noua , dar daca constructia nu e noua trebuie sa mai refaci la casa destule.
            Oricum cand cumparati un imobil trebuie sa stii la ce sa va uitati , eu acum dupa atatia ani am experienta, stiu la ce sa ma uit, ce anume /cat valoreaza, etc.

Mie imi place apt ala unde stati voi acuma, daca are 3 camere pentru mine ar fii suficient crede-ma! Nici eu nu m-as muta repede din elvetia sa stii kadia ! 😛

stii cum e…niciodata nu stii cum e mai bine, doar la sfarsit! deci nici un om nu stie cu siguranta unde /cum/ in ce situatie /in ce se baga ii e mai bine /avantajos, doar la sfarsit , doar stii si tu.

sunt curioasa cum e in romania, ce vreme aveti, etc 😀

va doresc vacanta placuta!

6. Un an aglomerat si foarte bogat din punct de vedere turistic. Pentru Bergen suspin si eu putin, pentru casutele de lemn … iar cascada aceea mi-a luat glasul, noroc ca scriu si nu sunt pusa in sitatia sa tac 🙂
    Cat despre New York! Your boss is cool! 🙂 4 zile inseamna ceva! eu sper totusi la 10 :)))

1. Si noi zicem la fel: sefu’ e tare de treaba, mai ales cand nu suntem in lab :))))) L-am plimbat saracul ca aproape nu se mai putea tine pe picioare 😀

7. e o adevarata incantare sa va citesc periplul. atatea locuri frumoase! stii cand va vad pe voi, imi dau seama ca se poate trai si altfel si ca sunt pe drumul cel bun: vreau sa vad cat mai multe! daca treceti vreodata prin timisoara, mi-ar placea sa iesim la o cafea, bere sau orice, sa va aud povestind 🙂

1. 😀 anul trecut s-a intamplat fara mine, abia cand mi-a venit idea articolului am realizat cat de plimbareata am fost! Anul asta sper sa fie ceva mai organizat 😀

1. :))))))))))))) Asta a fost anul trecut! Abia astept sa prezint lista de anul asta, mi se pare chiar mai impresionanta. Si sper ca la anul sa fie la fel de bogata 😉

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )