haihui in Norvegia (I) – Tvindefossen

Pe langa fiorduri, Norvegia este renumita si pentru numeroasele cascade si spectaculare stanci ce atarna deasupra prapastiei. Despre calatoriile noastre pe fiorduri am mai scris, dar povestea despre calatoria noastra de o zi am tot amanat. Am vazut atat de multe, atunci cand am plecat cu trenul din Bergen pana in Voss, de unde am luat un autobuz ca sa ajungem in Gudvangen, aici am plecat cu un vaporas, mai mult functional decat de croaziera, pe doua dintre ramurile interioare ale unuia dintre cele mai spectaculoase fiorduri ale Norvegiei, Sognefjord, ajungand in Flam, unde am urcat cu trenul 20km aproape pe verticala inspre Myrdal (frumos nume, nu-i asa?) de unde am luat trenul inapoi spre Bergen. In total aproape 12 ore de calatorie, in care am avut timp sa ne oprim si sa admiram locurile prin care trecem si despre care am sa povestesc in mai multe episoade.

este greu de trecut cu vederea chiar si din masina

Pe drumul dintre Voss si Gudvangen se afla una dintre cele mai vizitate cascade din Norvegia: Tvindefossen (sau Trollafossen), unde apele repezi ale unui rau micut, numit Kroelvi, se revarsa de la o inaltime de 152m. Fiind atat de aproape de drum, este foarte accesibila, devenind una dintre cele mai vizitate si fotografiate cascade ale tarii. Insa, in mijlocul verii, mai ales intr-o vara secetoasa, s-ar putea ca apele acesteia sa fie mai putin tumultuoase, datorita debitului relativ scazut al raului. Noi am prins-o foarte vijelioasa, ajungand intr-o zi ploioasa de noiembrie si am putut-o fotografia in toata splendoarea ei.

Pe la sfarsitul anilor 1990, o gura criminala a raspandit zvorul ca apele acestei cascade ar avea efecte benefice asupra potentei sexuale, asa ca sa nu va mire daca vedeti multimi de umani umplandu-si sticlele cu apa din cascada. Se poate face si o drumetie, urcand pana pe creasta, deasupra cascadei, dar noi am mers mai departe spre apele interne ale Sognefjordului.

Tvindefossen in culori de toamna tarzie
cateva firisoare de apa, mai potolite si unele mai tumultoase
dar de o frumusete uluitoare
imi imaginez cat de rece este apa
fiecare piatra mai rasarita pune frana si provoaca o noua cadere de ape
frig sau ploaie, nu conteaza trebuie fotografiata, desi imi pare rau ca nu am putut reda miasmele diminetii si zgomotul facut de apele in cadere

Autor: Kadia

Ceea ce descoperi tu de capul tau este mult mai interesant decât ceea ce descoperă altcineva pentru tine – este ca diferența dintre o căsătorie din dragoste și una aranjată.

15 gânduri

1. Noi am vazut doua cele mai mari cascade norvegiene. La cea mai mare din ele am urcat pe jos vreo 5 km, nu era voie cu masina. Si de acolo se urca pe o cararuie ingusta inca vreo 2, pe care i-a facut sotul meu singur. Am vazut numai fotografii facute de el. 🙂 Norvegia ne-a ramas tare tare la suflet, am facut un concediu acolo colindand prin munti, fiorduri si pe la cascade. Superbe locuri.

1. si nou la fel, e atat de frumoasa tara asta! Tot doua cascade am vazut si noi: asta, Tvindefossen si una mai micuta, Kjosfossen. La vara sper sa mai adaug cateva locuri frumoase. Cred ca nu m-as plictisi deloc daca mi-as face toate vacantele in Norvegia 😀

2. ce fain e suprinsa atmosfera in ultima poza. toata lumea fotografiaza sau sta la sticlit dintii in poza. faine culori…nu m-au atras niciodata tarile nordice, dar din ce povestesti tu…incep sa-mi schimb viziunea 🙂

1. Mie mi-a placut intotdeauna in nord si casutele de lemn, padurile, povestile, puloverele nordice. Acum imi place si pestele, iar lumina din tara asta este incredibila 😀 Si nici prea frig nu pare sa fie, adica eu m-am multumi cu 18°-20°C toata vara, uras sa transpir si nu mai stiu cum sa stau ca sa nu ma lipesc de ceva fierbinte 🙂
      Si mi-ar placea si cate o iarna ca atunci cand eram mica si era zapada pana la genunchi 😀

3. Imi plac foarte mult cascadele de orice fel, iar fotografiile astea sunt grozave. Chiar daca nu razbate mirosul din peisaj, este suficient de viu incat sa ma faca sa mi-l imaginez. 🙂

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )