haihui in Norvegia (VI) – Flåm

Dupa lunga si inghetata calatorie cu feribotul pe apele reci ale celui mai lung si adanc fiord norvegian am ajuns in Flåm, un orasel turistic cu mai mult de 200 de ani de istoric turistic. Ca urmare, cele cateva case din Flåm sunt mai degraba hoteluri si case de vacante, care toamna tarziu cum ajunseram noi erau nelocuite sau gazduiau doar cei cativa norvegieni pregatiti pentru turism de sfarsit de saptamana. Prea multe de vazut intr-o dupa-amiaza friguroasa, dar senina, de noiembrie nu prea am gasit, era cam frig pentru catarat pe dealurile superbe din jur si dupa ce am dat cu nasul intr-o ferma agricola bio, am hamait langa pancartele cu avertismente si am facut poze incredibil de frumoase, ne-am intors in micul port, unde am intrat la caldura in muzeul Flåmsbana, adica muzeul liniei de tren, taiata pieptis in munte si construita timp de 20 de ani.

Mie mi-a placut enorm de mult muzeul avand multe poze de pe vremea cand au construit linia de tren, cateva procedee si modalitati de a transporta ranitii si bolnavii cu impovizatii pe roti, care mi-au placut la nebunie, locomotive vechi, un fel de istoric al felinarelor, agatate de tavan. M-a incantat enorm sa ma dau prin fiecare camaruta, sa ma uit la oameni in poze alb-negru si sa ma gandesc la modalitatile de utilizare ale instrumentelor expuse. Vlad, a dat o tura rapid prin muzeu, incat la un moment dat am avut impresia ca l-am pierdut si s-a protapit la raionul de jucarii turistice, colorate si mai ales cu caciulize si manusi calduroase. Da, pot sa pricep lipsa de interes, nici macar eu nu pot sa-mi explic in totalitate de ce mi-a placut atat de mult in muzeu, in afara de intrarea gratuita. Dar, atentia pentru detalii, instrumentarul impovizat si mai ales fotografiile vechi m-au uns pe suflet. De fapt, era si normal sa-mi placa, fiind fascinata de poze vechi, de inceputurile fotografiei, iar cea mai frumoasa expozitie unde as fi stat cu orele, daca nu mi-ar fi fost frica ca se supara Vlad, a fost la MOMA pe etajul de fotografii.

Pana sa plece trenul spre Myrdal (ah! ce nume! parca as fi fost in Stapanul inelelor) am avut timp sa vizitam si magazinul turistic cam de 3 ori mai mare decat muzeul si plin cu orice vrei sa-ti inchipui. Ne-am strambat in oglinzi, ne-am ales pietricele ciudate si bobite colorate, am fotografiat trolii de magazin si ne-am intors la tren!

unul dintre hotelurile din orasel

un pui de ursulet vesel si un trenulet turistic inghetat

un peisaj de vis

m-as muta aici oricand

mere tomnatice

cine vrea cu barca pe fiorduri?

iti inchiriaza vaca sau staulul?

pana aici am urcat si fiindca dardaiam ne-am intors

a fost greu urcusul 🙂

imagine tipic norvegiana

inca un steag

si el e norvegian!

un muzeu intr-un loc de poveste

Muzeul trenuletului Flamsbana

in muzeu printre vagonete si platforme

colectie de felinare

15 gânduri despre “haihui in Norvegia (VI) – Flåm

1. Tare mult imi plac postarile tale cu vacanta din Norvegia. Mi-a ramas tare tare in suflet…m-as intoarce sa o vizitez oricand! O saptamana frumoasa.

• Si mi-a placut enorm de mult. Anul asta mai planuim cateva excursii pe acolo. Deocamdata am luat bilete ca sa vedem Nordkapp, stand cateva zile prin Oslo, Tromso si Honningsvag. Abia astept!

2. dupa ce vlad ne-a convins ca-i cald in norvegia, acum vii tu si dardai 😀
    imaginile sunt superbe, cred ca si eu as fi petrecut timp in muzeu, mai ales daca ma puneam pe fotografiat! imi place sa nu-i aglomerat iar peisajul are culorile alea complexe de toamna.

• E adevarat ca iarna e mai cald ca-n Romania, dar mie tot imi e frig si la 5°C si la -15°C 😀
      Si mie imi place sa calatoresc in extra-sezon, tocmai din cauza linistii pe care o gasesti. Uneori insa pierzi cateva avantaje de turist, iar in nord pierzi si cateva ore de lumina 🙂

• Cu placere 🙂 Mai am un singur episod din excursia asta. Aproape gata. Este incredibil de frumoasa tara asta. Dintotdeauna mi-am dorit sa vad fiordurile si au fost exact asa cum imi inchipuiam ca vor fi 🙂

3. Pingback: haihui in Norvegia (VII) – Flåmsbana si Kjosfossen « In jurul Kadiei

4. Pingback: Despre Bergen alta data « In jurul Kadiei

5. Pingback: O zi pe drum: Flåm | In Jurul Kadiei

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )