Miercurea fara cuvinte – Oslo Norsk Folkemuseum

[Carmen spune mai multe]

57 de comentarii

1. Minunate fotografii, Kadia ! Chiar că nu au nevoie de explicații, dar noi trebuie să ne spunem cuvintele de admirație și mulțumire. Eu îți mulțumesc pentru că ne aduci imagini ale unor locuri mult mai puțin popularizate decât altele. Și sunt frumoase aceste locuri ! În capul meu, Norvegia era doar o mare de zăpadă, asta era imaginea dominantă, deși am văzut destule fotografii cu fiordurile.

• Ma bucur foarte mult pentru cuvintele frumoase. Norvegia este o tara incredibil de frumoasa si, desi am vazut foarte multe parti din tara asta inca mai gasesc acolo locuri pe care as vrea sa le vad.

2. frumoase constructii!
    imi place felul in care lemnul a fost lucrat,imi place si luciul matasos pe care il are dar cel mai mult mi-au placut casutele cu iarba pe acoperis 🙂

• Mare uimire m-a cuprins cand am vazut casutele acestea cu iarba pe acoperis nu numai in muzeu, dar prin tara, cat se poate de functionale, adica adapostind magazine, restaurante, cabane.

• faina ideea cu iarba,ma intreb care e ideea…poate o fi izolator termic…
        citeam discutia ta cu carnetel…acum pot fi vizitate si in interior casele din Muzeul Satului din Bucuresti…asa cum spune si el este deosebit de interesant sa vezi cat de simplu traiau oamenii acelor vremi…
        cel mai tare m-a impresionat un bordei din Gorj…cobori pur si simplu sub pamant unde gasesti o casa cu de toate doar ca lumina este atat de putina si ferestrele sunt cat palma…

• atunci chiar merita o vizita la Muzeul Satului in Bucuresti, intotdeauna mi-am dorit sa vizitez casele de acolo. Cred ca pe vremea respectiva lumina nu era un factor important, foarte putini stiau sa citeasca si erau foarte dependenti de lumina naturala, intrand in casa doar noaptea. Cred insa ca cel mai important factor era pastrarea caldurii. Printre cele mai vechi case din muzeul norvegian aveau un loc special amenajat in centrul camerei pentru foc si paturile erau in jurul acestuia. Tocmai din cauza asta cele mai mari tragedii erau incendiile, incendierea voita avand pana si in ziua de azi o pedeapsa severa.

3. Si pe mine m-a cucerit definitiv tot iarba de pe acoperisuri 🙂 Imi place mult ideea de acoperis functional in sensul de gradina pt diverse.
    Ma rog, si lemnul, piatra, vietuitoarele, gradinile, detaliile … 🙂 Tot muzeul este deosebit de frumos!
    Nici mie nu-mi scapa muzee de acest gen, cand ajung in locuri noi, mi se par extrem de valoroase.

• Eu m-am dus mai mult pentru bisericuta lor de lemn, dar am descoperit mult mai multe lucruri interesante si frumoase. In plus drumul pana la muzeu trece pe langa gradina regelui (culturi si animaluse randuite frumos pe loturi de pamant adiacente).

• Imi doresc foarte mult sa vad Stockholm, este mult mai frumos decat Oslo si cred ca mult mai mare. Asa ca m-am dus rapid pe google sa vad cum e la Skansen, mi se pare chiar mai frumos. Au pana si ursuleti :))

• anul asta nu cred ca am loc sa-l infig in calendar, dar la anul poate ajung macar cateva zile. Mie mi-a placut si Oslo, chiar daca e un orasel micut. E adevarat a contat foarte mult zona prin care ne-am plimbat :))

• Este un domn, care lua o mica pauza. Rolul lui era sa dea explicatii despre bisericuta medievala de lemn. Toti ghizi muzeului erau in costum popular. Aveam si o doamna, doar ca am uitat sa pun poza. O adaug cand ajung acasa 😉

• :))))))) Am observat greseala inainte sa comentez totusi. Vacile nu le-am vazut din pacate. Stiu ca exista undeva prin muzeu, dar cred ca in ziua aia erau plecate din delegatie, pe pasunea regelui, la cateva sute de metri mai incolo pe drum.

4. Da, dragute casele, asa traiau pe vremuri …(ce vremuri) , dar asa ceva este si la noi in Romania, se numeste muzeul satului, si nu, nu este copiat recent dupa model „European”, sunt muzee vechi,si cand eram eu copil erau si ne duceam cu clasa in vizita.
    De exemplu muzeul satului din Cluj-Napoca , ce vad eu aici in poze, iti pot spune ca muzeul satului din Cluj-Napoca este daca nu mai mult 😉 la fel de impresionant si frumos, tot cu case/biserici din lemn, se poate si intra in acele casute, vedea pe viu cum traiau romanii cu sute de ani in urma, casele nu sunt reproduceri ci sunt originale ! (foarte important).

• Am vazut cateva poze cu muzeul satului din Cluj care mi s-au parut foarte frumoase. Si cel din Bucuresti este maricel si interesant, dar uneori pare parasit, iar casele nu le poti vizita in interior, ceea ce este oarecum pacat. Sau cel putin cand le-am vazut eu, cu foarte multi ani in urma nu erau.

• Muzeul satului din Cluj-Napoca este foarte ! frumos, este un loc minunat, impresionant , totul, de la locatie (in padurea baciu) pana la case si sfera din interiorul muzeului.Foarte foarte ciudata senzatie ai cand intri intr-o asa casa…vezi cum dormeau pe „cuptor ” , cum aveau 2, 3 vase in care gateau si din care mancau cu totii, si cand te gandesti ca pe atunci aveau si copii …cate 15…ce vremuri , extraordinar.

Plus cultura caselor din lemn ! bisericilor din lemn, pai la romani casele cultural erau tot din lemn ! porti incrustate, privdoare incrustate, etc, mult mult mai frumos, nu ca sa ridicam pe unii deasupra celorlalti zic asta, dar asa este !
        In afara de asta, du-te in muntii Apuseni, romanii pana in ziua de azi traiesc in sate de astea, nu muzee ci „pe bune”.

• Asa este si in Norvegia, in continuare majoritatea caselor sunt de lemn. In Cluj am fost prin 1998 dar n-am ajuns pana la Muzeul Satului. Mi-am tot zis ca trebuie sa fac cate un tur prin Romania, dar nu stiu cum se face ca petrec din ce in ce mai putin timp in tara. Poate cand voi iesi la pensie sa am timp sa-mi pun toate planuri in practica. Sper doar sa ma tina conditia fizica la varsta aia.

• In Romania cele mai frumoase zone (case, tot din lemn) sunt in Bucovina (in Bucovina ai fost?) , in Maramures iar, in muntii Apuseni iar, de fapt, sunt destul frumoase si impresionante de vazut in Romania ! pacat ca strainii cum ajung in Tara Romanilor si tiganilor 😉 , dau mintenasi fuga direct la groapa de gunoi 🙂 , nu sunt interesati de altceva, altceva NU vezi pe canalele de media straine despre Romania.

• N-am fost nici in Bucovina si nici prin Maramures, am mers mai mult prin Valahia si Oltenia. In Ardeal nu prea am avut rude, prin Banat am fost dar cand eram foarte mica. Nici macar bisericutele din Moldova nu le-am vazut desi imi doream la un moment dat sa fac un tur. Au ramas planuri. Am vazut un pic din Cluj, din Sighisoara, un pic de Alba si Deva.

5. Sunt superbe căsuțele din lemn și
    mai ales cele cu acoperișuri din iarbă!
    Kadia îți mulțumesc de vizită și te felicit că
    locuiești într-o țară minunată !(am vazut-o de cateva ori)
    Seară excelentă îți doresc!
    Te îmbrățișez!

• multumesc frumos, Elena. Elvetia este intr-adevar extrem de frumoasa si am vizitat destul de mult in zona, dar realizez cat de rar vorbesc despre asta. Poate cu exceptia a doua locuri foarte dragi mie: Jet d’Eau si ceasul din flori.

• bisericuta a fost motivul pentru care am vizitat muzeu, dar am descoperit un loc mult mai pitoresc decat ma asteptam. In orice caz nu ma asteptam sa scarpin purcelusi :))

6. ne-ai adus in plimbare intr-un loc plin de vraja! superbe fotografiile tale! tare mi-as fi dorit sa simt si izul naturii si al caselor de lemn vechi.
    Multumesc 🙂
    happy WW! 🙂

• discutam zilele trecute cu cineva, imi pare rau am uitat cu cine 😦 ce bine ar fi daca s-ar inventa ecranele cu miros, sau pozele in care sa pastrezi ambianta. Desi mi-ar placea sa existe si un buton on-off la asemenea grozavie.

• Hahaha, imi place de tine, intr-adevar buton on -off mai ales sa functioneze butonul off…ca si asa eu sunt sensibila cu mirosurile, daca as simti si mirosuri (de transpiratie, tigari, parfum ieftin , etc) …cred ca as renunta definitiv la internet :).

Auzi, scuzati-mi ignoranta …eu daca nu stiu ceva intreb…ce inseamna acest happy ww? asa, probabil ca pare o intrebare cat se poate de tampita dar serios doar la doamnele blogerite am vazit pana acum acest happy ww, ce este ww? ce anume doresc sa transmita cu acest happy ww? asa, sa nu mor si eu proasta , inca nu am reusit sa ma lamuresc, te intreb pe tine ca pe tine te cunosc si altii nu stiu cum ar reactiona, merci :P.

• ww inseamna wordless wednesday si este un proiect virtual in care in fiecare miercuri postezi o imagine sau o serie de imagini sugestive fara text atasat. Explicatiile suplimentare le poti da in comentarii. Este o modalitate de a cunoaste comunitatea virtuala si a vizita blogurile cunoscute, dar si de a descoperi bloguri noi. Am intalnit proiectul asta pe mai multe bloguri englezesti, dar pentru comunitatea in limba romana Carmen gazduieste linkurile pentru toate blogurile participante. Trebuie sa te duci pe linkul atasat frazei din articol.
          Nu-i nici o rusine sa intrebi si mie mi-a luat ceva timp sa aflu de el si mi-a placut, mai ales ca am foarte multe poze si n-am intotdeauna timp sau chef sa scriu ceva text.

• A da, sigur ca nu este rusine sa intreb, eu daca vreau sa aflu ceva intreb! intotdeuna (normal nu chestii care nu ma privesc, personale, sunt o persoana discreta si imi place sa respect oamenii) , cand este vb despre informatie intreb, de data asta ma temeam sa nu fie o intrebare penibila cu un raspuns mai mult decat aiurea ceva de genul brb, wb, etc, ok, interesant, nu m-ar fi dus capul, am facut tot felul de scenarii ce ar putea insemna, ok, merci de raspuns Kadia.

• Eu intru pe foarte putine bloguri, pe al tau, al lui Vladone, Ninu mai intru, vreo 2 numai de bucatarie (ma mai uit ce mai gatesc unele femei) , vreo 2 de ale noastre deci eu nu prea sunt la curent cu chestiile astea, la tine si Vlad si inca un blog intru zilnic in rest nu intru si …poate cateodata nu inteleg totul , mai intreb si eu …asa mai aflu si eu una alta, adevarul este ca numai pe de cateva ori am vazut happy ww si m-am intrebat de cand am vazut prima data …oare ce insemana, in fine, acum m-am lamurit si eu hahaha.

• nici eu n-am mai „umblat” pe bloguri in ultima perioada, am din nou foarte mult de lucru si nu prea gasesc timp liber, mai deschid cate una-doua pagini, ma uit pe cateva poze, dar n-am prea mai comentat. Vlad este mult mai activ si de la el aflu ce se mai intampla :)))

7. Mi-a placut acest muzeu al satului norvegian. Pridvoarele cu acei stalpi atat de frumos sculptat mi-au placut mult. La fel casele cu iarba pe acoperis. Si bisericuta…
    Frumoasa calatorie prin aceste locuri fermecatoare …din vremuri trecute.
    Numai bine iti doresc!

• Exact ca-n povesti. Te astepti cumva la ele intr-un muzeu, dar cand le vezi pe drum, cand te opresti sa iei o cafea si o chifla chiar te simti ca intr-o poveste 🙂

8. Sunt iremediabil indragostita de tara asta, tot mai mult, mai puternic, cu fiecare noua poza, cu fiecare noua imagine vazuta la tine sau la sotul tau.
    Daca voi avea ocazia sa ma stabilesc in alta tara, la ea ma voi gandi prima data, desi mie imi place caldura, chiar si excesiva.

• Si Elvetia este foarte frumoasa, desi vara nu este chiar atat de cald ca-n Romania. Este la fel de scumpa ca Norvegia si tot asa nu este in Uniunea Europeana, ceea ce face destul de dificila imigrarea. Se poate face, mai ales daca reusesti sa gasesti un contract de munca.

• Cam multe conditii. Nu imi ramane decat sa visez. Acum vad ce maimutoi ma reprezinta. :)) Are o pozitie usor indecenta, dar cred ca se antreneaza pentru vreun concurs de haltere. :))

• :))))))))) Ador minilogo-urile astea si incerc sa gasesc o caracteristica comuna cu „posesorul”. Linkurile mele au un liliac. MonsterID se numesc si este una dintre setarile WordPressului care-mi place la nebunie.

• Oh, n-am reusit sa scriu nici macar o zecime din cate am vizitat in Oslo! Trebuie neaparat sa vezi Opera House si sa urci pe acoperis, e superb! dar nu stiu daca se poate iarna 😦 In parcul Vigeland sunt o gramada de statui goale, este absolut impresionant de vazut. Nu stiu daca ai citit cartile lui Thor Heyerdahl: Expeditiile Ra si Expeditia Kon-Tiki dar tot in Oslo este un muzeu in care vezi pluta cu care a trecut tipul Pacificul si diverse informatii, fotografii si instrumemnte folosite in expeditiile lui. Sunt foarte misto cartile daca nu le-ai citit si te pasioneaza cartile de calatorie/aventura merita. Tot pe insula cu muzee se afla si un muzeu cu cateva nave vikinge si ce au mai ramas din ele. Mie mi s-a parut impresionant.
      A, nu stiu daca sunt si iarna dar nu merita excursia cu barca pe „fiordul” din Oslo pentru ca nu prea e fiord, trebuie sa fii mai in nord si mai degraba pe langa Trondheim sunt mult mai impresionante. Dar sunt foarte putine care merg iarna 😦
      Daca imi mai amintesc iti zic… Poate reusesc sa fac zilele astea un articol despre Oslo. Mie mi-a placut tare mult orasul, dar sunt multi care au zis ca nu le-a placut deloc.

• Bun. Mi-am facut rezervare pt Oslo, finaly! (cam scumput:D) nu intentionam sa stau in Oslo ci ma gandeam sa ma plimb cateva ore inainte sa plecam inspre Trodheim dar am zis ca nu ma duc pana acolo fara sa vad Oslo, slabe sanse sa nu mi placa:)
        Muzeul corabiilor vikinge este primul pe lista mea, imi doresc ff mult sa-l vad. Am pus si parcul V, poate si muzeul aferent. Vreau sa vad Opera, muzeul si castelul Akershus. Poate si Kon tiki..dar am putin timp…A si Ice-bar :)) ulterior am vazut ca a scris Vlad despre el si m’am entuziasmat si mai tare:)).
        Feri nu merg in perioada aia asa ca…ma limitez la plimbari prin oras…
        Spune-mi ceva, mie mi se pare, cel putin pe harta, ca distantele nu ar fi asa mari…Acum, poate ma inshel, cum ti s-a parut? Merita Oslopas de 24 de ore ca sa am intrari gratis peste tot si transport nu?
        Sper sa mai postezi despre Oslo pana-n februarie..o sa te bombardez cu intrebari :):):)

• Noi n-am apucat sa vedem decat in trecere Akershus, mi-ar fi placut sa-l vizitez, dar n-am stat nici noi prea mult, doar 2 zile in care a plouat de mama-focului. Insa am calculat ca daca vrei sa vizitezi cel putin 3 muzee passul merita toti banii, mai ales ca oras nu e foarte mic si punctele tale de interes nu sunt foarte apropiate. In iarna nici nu o sa-ti vina sa stai pe afara prea mult. Eu zic ca merita investitia.

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )