Prima zi in Berlin

Pentru prima zi în Berlin nu ne-am propus nimic special, avem trecute pe listă doar cazarea, evident necesară, apoi procurarea unui abonament pentru transport pentru o perioadă de cel puţin o săptămână. De dimineaţă am ajuns în Berlin la ora 9, ceea ce ne-a dăruit o zi întreagă de acomodare cu sentimentul de vacanţă, fără program fix şi agenda plină. Una dintre plăcerile acestei vacanţe este că aceeaşi listă de 20 de obiective pe care de obicei ar trebui s-o fac în 2-4 zile, acum pot să le răspândesc de-a lungul a vreo 10 zile.
Prima „surpriză” ne-a aşteptat la hotel, fiind atât de matinali camera nu era gata şi ne-au rugat frumos să revenim pe la ora 3. Am fost oarecum pregătiţi moral pentru această posibilitate, astfel încât în mai puţin de 5 minute eram echipaţi cu „rucsacii” de oraş în care aveam aparatele foto şi cele necesare unei colindări pe străzile unui oraş de vizitat şi înarmaţi cu o harta am greşit prima stradă. Ne-am revenit repede şi jumătate de oră mai tarziu aveam şi cele 2 hârtii necesare transportului, procurate mai mult prin forţa destinului şi noroc chior. Adică aşa: am aşteptat cuminţi la coada ghişeului de transport din Bahnhof Zoologischer Garten, timp în care am studiat pliantele cu cardurile de transport turistice. Gasim două variante, cu preturi foarte apropiate pe 1, 3 sau 5 zile. Când ajugem în faţa unei doamne destul de în vârstă, vorbitorul de germană (adică el) cere frumos abonamente de transport unul pentru 3 zile (el având transportul asigurat pentru săptămâna viitoare) şi unul de 5 zile pentru mine, gandindu-ne că mai luăm unul pentru partea a doua a sejurului. Femeia întreabă ceva, noi huh? Ea insistă, mai rar şi mai tare de data asta, pricepem ceva gen shopping şi muzee, nu ne interesează prea tare, vrem mai degrabă biletele pentru transport, autobuz / U-bahn / S-bahn. Ea ne mai zice ceva. De dată asta rămânem afiş, eu oricum nu pricep, dar el e de obicei cursiv în germană. Femeia mai zice o dată şi se îmbrăţişează singură arandu-ne cu degetul. După cam 10 secunde de gândire, Vlad se prinde şi zice „ja! ja! zusammen!” Nemţoaica se luminează la faţă şi ne cere 34€ pe care îi întind cuminte, căscând gura pentru că mă aşteptam la dublul sumei. Ne printează două carduri şi ne explică: unul este un bilet pe o zi (azi) pentru el, iar pentru mine este un abonament pentru o săptămână, dar pentru zilele de sâmbătă-duminică abonamentul meu este valabil pentru două persoane. Şi uite aşa am făcut o economie de 20€, de care n-am fi aflat dacă doamna foarte drăguţă nu ne-ar fi gesticulat foarte expresiv o soluţie avantajoasă la problema noastră.
Încurajaţi şi încântaţi de experienţa reuşită şi mândri posesori de bilete de transport am luat-o pe jos că-i mai sănătos, spre strada mare, celebra Kurfürstendamm, unde ne-am repezit să vedem unde au ajuns cu renovarea unei biserici bombardate în al doilea război mondial şi pe care se chinuie s-o renoveze de ani buni, numita Kaiser Wilhelm Gedächtnis Kirche. Interiorul îţi fură inima, exteriorul este îngrozitor de urât, după umila mea părere de turist amator. Ne amăgim că este încă în construcţie şi că la un moment dat măcar turnul va vedea din nou lumina soarelui.

Kaiser Wilhelm Gedächtnis Kirche
interiorul turnului ruinat de bombardamente asupra bisericii Kaiser Wilhelm Gedächtnis Kirche
o parte interiorul bisericii Kaiser Wilhelm Gedächtnis Kirche
Wittenbergplatz
KaDeWe

Pe Ku’damm nu rezistăm şi intrăm într-o brutărie, Kamps Backstube, unde servim a doua cafea a zilei (pentru unii a treia) un capuccino spumos alături de o chiflă cu seminţe şi un würst ca la carte.

Kurfürstendamm
Ku’damm

După o plimbare de la un capăt la altul al străzii comerciale ne hotărâm să ne întoarcem la hotel, unde camera nu era gata, dar am rămas până s-a eliberat, apoi am schimbat-o pentru că nu avea acces la internet şi nu se poate trăi fără acesta. Reuşim să ne tragem sufletul şi ne aventurăm din nou afară, de data aceasta folosind biletele cumpărate pentru a ajunge la Potsdamer Platz unde vizităm Sony Center şi rămăşiţele din zidul Berlinului, apoi o luăm spre Brandenburger Tor, de unde fotografiem Reichstag-ul de la distanţă, luând-o spre Berliner Dom, dar începe să se întunece aşa că ne hotărâm să ne întoarcem spre Potsdamer Platz, pe drum luând cina la Midtown Grill.

tevile roz din Potsdamer Platz
Ramasitele zidului Berlinului
poti sa-ti cumperi viza de intrare in est daca vrei
expozitie cu zidul Berlinului in fotografii
Holocaust Denkmal
cupola Reichstag-ului in departare
Poarta Brandenburg

Nu rezistăm la culorile nocturne ale „umbreluţei” din Sony Center şi ne întoarcem să o mai fotografiem o dată, pentru ca apoi să ne întoarcem la hotel pentru a încheia ziua de astăzi cu 21h de ore active şi doar 3 dormite. Mâine vom fi mai odihniţi şi cu planuri mari.

Sony Center la lumina zilei
Sony Center in noapte adanca

PS: pe 29 şi 30 septembrie are loc Maratonul Berlinului. Detalii mâine.

32 de comentarii

• este atat de placut sa petreci mai mult timp in oras, de obicei veneam 2-3 zile si cu greu apucam sa vad tot. Dar traseul descris aici este un fel de minim intotdeauna indeplinit.

1. fotografii excelente! si eu am fost tot pe seara in Sony Center :)) luminile atrag ca un magnet! ultima data am fost în Berlin acum doi ani, cu ocazia expozitiei internationale „Die Grüne Woche” (15-24 inuarie 2010) A fost o experienta deosebita! (vis-si-realitate.
    Vacanta placuta va doresc! abia astept continuarea jurnalului tau! 🙂

• wow ce expozitie super! Eu am ajuns doar in septembrie prin Berlin si chiar imi face placere sa redescopar locuri stiute, unele locuri nu le mai gasesc, dar descopar altele noi. E o placere!

2. Fain Kadia, am tot visat anul ăsta la Berlin, dar am aterizat la München… 😀 Dar anul viitor nu-l mai ratez… Minunate fotografiile şi sper să uiţi de oboseală (uşor de spus, ştiu) şi să pui o poveste cu fotografii din Berlin în fiecare zi…

• Mie mi-a placut enorm de mult München, mai ales ca de fiecare data am ajuns in perioada Oktoberfest-ului 😉 Sper sa ma tina puterile sa fac un articol pe zi, desi oboseala se adune, ne intoarcem foarte tarziu in camera si abia pe la 1-2 ajung sa le scriu.

3. Cat m-ai facut sa rad, Kadia. V-ati bucurat de abonamente la pret redus pentru a merge pe jos, v-ati ratacit imediat, desi aveati harta… Imi place, a fost o adevarata aventura. :))
    Nu credeam ca Berlinul poate fi atat de frumos, nu ma asteptam, dar nici nu il pot privi cu aceeasi placere cu care ma uit la pozele din Norvegia.

• Calatoria in Norvegia este cu totul deosebita, dar nu prea pot fi comparate. Berlinul este o metropola, cu atractii si puncte de interes urbane, cu arhitectura interesanta, cu muzee foarte bune si viata de noapte activa. Norvegia nu are orase prea mari, in schimb peisajele naturale te fac sa te simti minuscul si neimportant cand vezi minunile naturale. Nu le-as compara, sunt alt gen de calatorii, fiecare iti ofera anumite satisfactii, in opinia mea completeaza placerea de a fi calator.

• Inteleg si de ce! Este un oras in care as putea locui, chiar daca este mare si aglomerat 😉 Altfel eu prefer orasele mici, mai sigure si mai placute pentru viata de zi cu zi.

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )