O zi de turist in Londra (2)

Am iesit de la Westminster Abbey in jurul pranzului, tocmai cand un grup de demonstranti sau militanti, nu m-am lamurit exact ce voiau, am vazut doar cateva pancarte cu „Syria” scris mare, dar de data aceasta nu m-am apropiat, aveam un pic alte planuri si nu voiam sa raman blocata in grupul respectiv, cum am patit in Paris. Ca sa ajung la Tower Bridge am schimbat autobuzul rosu la Elephant&Castle, unde intotdeauna mi-am dorit, in secret, sa ajung. In imaginatia mea (partea unde se desfasoara o lume pararela, cu multe nuante steampunkfantasy, in care colcaie monstrii, printese, dragoni si alte animale fantastice) imi imaginam o piata cu un castel din caramida rosie, plin de turnulete gotice si elefanti cu trompa ridicata. Realitatea este mult mai pasnica, o zona verde, o universitate, o statuie rosie (e adevarat, un elefant c-un turn in spinare), o piata aglomerata si vreo 3 statii de autobuz una dupa alta, semanand mai degraba cu o parcare de autobuze rosii, cu trafic continuu.

demonstratia era acolo pe langa Big Ben
demonstratia era acolo, pe langa Big Ben

Am ajuns la Tower Bridge dinspre sud, trecand prin Southwark, pe langa Armadillo, cladirea primariei londoneze, despre care am aflat ce este abia cand am coborat scarile unuia dintre turnurile podului. Pe pod, m-a uimit culoarea vie, un albastru deschis, mi s-a parut oarecum nepotrivita cu piatra, m-as fi asteptat la un albastru-grizuliu. Apoi am aflat ca asta nu-i culoarea originala, aceea era un verde-albastrui, dar in 1977 au vopsit podul in rosu, alb, albastru pentru jubileul de argint al Reginei Elisabeta a IIa, iar acestea ar fi culorile actuale. Am vazut albastru (e imposibil sa nu-l vezi) si albul, dar inca ma intreb unde e rosu?

Am gasit rosul! Aici era!

Trecand peste pod am ajuns langa Turnul Londrei, i-am dat ocol si ne-am codit, sa intram, sa nu intram. Stiam ca bijuteriile coroanei sunt gazduite in turnul Londrei si zona parea mare, dar noua ne era deja foame, voiam sa urcam in turnurile podului si aveam inca un tur in plan, iar coada de la cetate parea impresionanta. Am hotarat s-o lasam pe data viitoare, am luat pranzul la o terasa de langa zidurile cetatii, aproape de pod, apoi am urcat in turn, unde se afla o expozitie despre poduri, la care m-am uitat de curiozitate, dar am fost mult mai interesata de ceea ce se vede prin geamuri, incercand ambele pasarele. Ca peste tot in Londra, puteai sa vezi si un filmulet cu istoria locului, asta a fost chiar haios, un fel de teatru, ce o implica pe regina Victoria.

intrarea supraglomerata in turnul Londrei

Tower of London, 2013 Tower of London, 2013

a doua pasarela din podul turnului

Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013

In primul turn am urcat cu un lift si teoretic in al doilea turn ar fi trebuit sa coboram un etaj si sa luam al doilea lift, dar ne-am zapacit pe acolo, n-am vazut liftul si am coborat pe scari, fiind mai degraba preocupata sa fotografiez diversele „scenete” reprezentate in jur sau tablourile cu diverse cladiri din Londra. Dupa coborare, am urmat labutele ca sa ajungem la camera motoarelor, ce ridicau podul atunci cand treceau navele pe sub el. Initial au fost motoare cu abur si in camerele respective iti arata cum au fost construite si cum functionau. Motoarele si instalatia in general arata ca noua, este lustruita, revopsita si bine intretinuta. Chiar mi-a placut, desi initial voiam doar sa dau o tura rapid, daca tot aveam intrarea platita.

Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 DSC05634Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013 Tower Bridge, Londra, 2013

Costul biletului pentru Tower Bridge (expozitia din pasarele si sala motoarelor) a fost de 8 lire per persoana.

Autor: Kadia

Ceea ce descoperi tu de capul tau este mult mai interesant decât ceea ce descoperă altcineva pentru tine – este ca diferența dintre o căsătorie din dragoste și una aranjată.

15 gânduri

1. Nu mi-a venit sa cred ce vreme frumoasa am prins, a fost aproape ireal, n-a plouat deloc. Nici macar frig n-a fost, cel putin asa mi s-a parut mie, ca n-am prea stat locului asta este posibil sa fi ajutat 😉

1. Data viitoare nu rata Camden Town, vei gasi tot felul de oameni (care adora rock-ul, pank-ul sau rave-ul, etc) si ceea ce o sa iti placa foarte mult, vei gasi magazine cu haine si accesorii steampunk.

1. Pai, scrie chiar deasupra seriei de poze, sunt pompele cu aburi care ridicau partea de jos a podului (cea de la nivelul solului) ca sa poata trece vapoarele pe Tamisa. Acum sunt scoase la pensie si au devenit exponate de muzeu.

2. Cum adica ati urmat labutele?
    Vazuta prin ochii tai, Londra mi se pare imensa si de o diversitate uluitoare! Plus ca stiu sa isi vanda marfa!
    Sa ne povestesti despre filmuletul cu regina, sunt tare curioasa…

1. Erau desenate pe asfalt, alaturi de o linie pe care trebuia s-o urmezi ca sa ajungi la muzeu. Am niste poze cu ele, dar trebuie sa le descard din aparatul lui Vlad, pentru ca el le-a facut. Nu prea am ce sa povestesc din filmulet a fost o discutie umoristica, adica nu faceau ceva, doar discutau.

3. Frumoasa plimbare, multumesc mult, mai ales ca o sa mai treaca ceva timp pana cand vom ajunge noi la Londra. Avem o lista lunga inaintea ei.
    Sa ai zile frumoase, Kadia !

1. Eu am cam renuntat sa mai fac liste, intotdeauna apare ceva care-mi schimba planurile. Mi-e si frica sa promit cuiva ca vin in vizita pentru ca pana nu iau biletele si sunt in avion nu mai pot fi sigura ca ajung intr-un anumit loc 😦

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )