Cum am inventat teleportarea

… ca doar nu era sa scriu acolo, mare, in titlu, cum am cumparat aiurea biletele de tren, nu?

cafeaPovestea incepe vinerea trecuta, cand ma grabeam sa plec de la slujba, deja trecuse de 8 seara, mi-era foame si voiam sa plec cat mai repede, doar ca m-am incapatanat sa cumpar biletele de tren pentru Berna ca sa le printez la slujba. Scuze cu caru’ dar tot aiurita m-am dovedit, pentru ca in loc sa iau biletele dus-intors asa cum fac de obicei a trebuit sa iau cate un bilet pe zi ca sa am si city-pass adica transportul in comun in oricare dintre orase. Asta a fost buba. Oricum am cumparat biletele, le-am printat frumos, luni dimineata la 6.30 ieseam din casa (ora asta este total necunoscuta pentru mine, o vad foarte rar si de-abia o recunosc), oricum totul merge bine, calatorie comoda, in doua ore sunt in Berna, cu o cana de cafea in brate si pregatita pentru prezentari. Cam dupa doua ore sufeream amarnic dupa accesul la internet, treaba rezolvata dupa ce am primit cheia de la hotel, cu indicatiile de logare, dar descopeream cu stupoare ca nu mi-am luat incarcatorul de la calculator. Anul asta e a doua oara cand mi se intampla, din fericire aveam bateria plina (inca imi ridic multumiri lipsei de chef de scris de duminica seara si a reflexelor mele sanatoase de a-mi lasa laptopul la incarcat, in priza, peste noapte) asa ca am putut lucra la prezentare pentru inca vreo ora in seara respectiva, inainte de a transfera prezentarea pe care o aveam de facut a doua zi.

Berna septembrie 2013Totul merge bine, seara ma simt asa de obosita incat aproape adorm cu capul pe masa, la cina, noroc ca ne-au tot servit cafele. Prezentare a fost ok, se putea mai bine, cum imi zic eu intotdeauna, iar spre incantarea generala conferinta s-a terminat cu vreo doua ore mai devreme, pentru ca toata lumea s-a tinut de program si nimeni n-a depasit timpul alocat, asa ca pauzele s-au scurtat simtitor. Noroc sa fie, pentru ca voiam sa vad soldatii de teracota, adusi din China pentru o expozitie la Muzeul de Istorie din Berna si cele doua ore in plus mi-au prins tare bine.  Expozitia a fost mai mica decat ma asteptam, dar foarte interesanta, cu filme, scheme si explicatii (nemtesti) detaliate, dar la obiect. Am cascat gura, am admirat cu ochii mari si n-am facut nicio poza pentru ca n-a fost voie, dar mi-a placut. Mi-ar fi placut sa vad mai mult, dar probabil pentru asta ar trebui sa fac o excursie in China, la ei acasa. Oricum am aflat ca nu sunt inca dezgropati toti pentru ca le este frica sa nu-i distruga.

Muzeul de Istorie Berna septembrie 2013

Qin Berna 2013

Mai interesant de atat a fost faptul ca in aceeasi cladire se afla si muzeul Einstein, despre viata lui, personala si profesionala, presarata cu date si note istorice, despre politica vremii respective, despre obiceiurile culturale si sociale, despre modul de viata si nivelul de viata pe care il avea un profesor universitar si greutatile intampinate de acesta. Mi-a placut enorm de mult si il recomand oricui are drum prin Berna si vreo ora-doua de petrecut intr-un muzeu, atunci ultimul etaj din Muzeul de Istorie merita vizitat!

Einstein Museum Berna septembrie 2013

Berna septembrie 2013 Berna septembrie 2013 Berna septembrie 2013 Berna septembrie 2013 Berna septembrie 2013

Ziua ar fi fost minunata daca n-ar fi trebuit sa prezint biletul la control, in tren, cand domnisoara mi-a spus aproape soptit si sfioasa ca biletul meu este in directia opusa (adica Geneva spre Berna si nu Berna spre Geneva). In graba mea de vineri seara am cumparat doua bilete Geneva – Berna, in loc sa iau dus-intors. Bineinteles ca a trebuit sa cumpar un alt bilet, pe loc pentru ca fiind cumparat on-line nu avea cum sa il marcheze ca fiind gresit, pentru ca as fi putut imprima oricate bilete in directia respectiva. Deci, toate drumurile mele pleaca din Geneva.

Autor: Kadia

Ceea ce descoperi tu de capul tau este mult mai interesant decât ceea ce descoperă altcineva pentru tine – este ca diferența dintre o căsătorie din dragoste și una aranjată.

22 de gânduri

1. vaaaaai, ce patanie! si eu care credeam ca totul a decurs lin si conform programului, la fel ca si conferinta! tja, biletele online sunt practice 😉 de cele mai multe ori!
    Spune-mi te rog, ai platit amenda si bilet, sau doar bilet? si, costul biletului în tren este mai ridicat decât costul biletului cumparat la ghiseu?
    O-vai, o-vai! bine macar ca ai avut bani lichizi la tine. Eu i-as fi cheltuit prin oras pe toti, înainte de a urca în tren 🙂 )

1. Amenda este de 10 franci si a fost introdusa de curand, altfel puteai sa astepti linistit sa vina controlul si luai biletul la pret normal, dar mai noi au bagat o suprataxa pentru cei care cumpara biletul in tren. Pentru mine a fost 24 chf biletul plus cei 10 franci. Sistemul este foarte flexibil in Elvetia, poti lua biletul pe telefon sau on-line si il printezi acasa si poti plati cu cardul in tren.

2. Auzisem ca toate drumurile duc la Roma, dar nu stiam ca pleaca din Geneva. :)))
    Vorbesti despre un drum in China de parca ar fi aici, peste Teleajen. Dar as profita pentru a-i vedea, daca mi s-ar ivi ocazia sa ajung pe acolo.
    Imi place la nebunie peisajul din poza unde raul coteste elegant si trece pe sub pod.

1. Mi-ar placea mie sa fie asa de usor de ajuns, dar nu cred sa se intample prea curand. Sunt insa sigura ca la un moment dat in viata mea voi vedea si China, daca imi voi dori suficient de mult.

3. Eu patii altfel, nu am stiut ca biletele sunt valabile doar daca le stantezi in gara, asa ca am facut diverse drumuri prin Italia, practic, fara bilet, pana cand mi-a zis cineva. Adica bilet aveam, dar nu era valabil. Numai ca nu ne-a controlat nimeni niciodata.

1. Nu stiu cum e la italieni, dar la francezi te alegi doar cu o mustrare daca esti strain. Eu am preferat sa-mi iau un card de loialitate pentru SNCF-ul tarii vecine si biletele sunt automat „incarcate” in cont. Nu trebuie decat sa am un act de identitate si cardul respectiv. Plus biletul cumparat acasa sau in gara, cum imi e mie mai comod 😀 Ador tehnica moderna.

4. Si la Bucuresti a fost o expozitie cu soldati de teracota chinezi (Treasures of China)… Tot micuta, dar foarte frumoasa (am fost mai mult decit incintata!).
    Eu nu am facut fotografii, dar mi-am cumparat catalogul (Romana si Engleza).

Daca fac vre-o boacana cu biletul, apar controlorii pe linga mine imediat 😦

1. Pe cea din Bucuresti n-am vazut-o desi intentionasem in iulie, dar am stat foarte putin in Bucuresti si n-am facut nici 10% din cat imi programasem. Despre colectia de soldati am aflat intr-o vizita la Bruxelles, dar din pacate se inchisese cu o saptamana inainte.

1. Poate esti noua pe aici, dar la mine si la Vladen nu esti noua. Amandoi avem pe undeva pe bloguri (pentru ca am furat de la el), o mica descriere a Kadiei si acolo spune ce fel de diplome are… 😉

1. Scuze, stau prost cu atentia distributiva, cand ma concentrez pe ceva nu reusesc sa vad in jur. Aveti cumva diplomele afisate pe bloguri si nu am vazut eu?

1. La naiba, stau prost si cu memoria, plus ca nu am timp sa citesc chiar toate postarile tuturor. Astept sa-mi spuna careva pe scurt cu ce se ocupa Kadia, ca sa nu mor proasta 🙂

2. Sunt conferentiar (maître-assistant) in Universitatea din Geneva si coordonez cateva proiecte de regenerare a pancreasului, intr-un laborator de cercetare. Calatoresc cam de 2-3 ori pe an in interes de serviciu, de obicei conferinte sau intalniri de lucru. Restul calatoriilor sunt planuite si platite din buzunarul propriu.

5. Ha, ha, si noi am patit ceva cu biletele de tren in Italia. :))
    De bucurie ca plecam la Roma, mama lui Alex a validat si biletele Roma Termini – Ancona in gara din Ancona, asa ca le-a „stricat”, fiind valabile doar 6 ore de la validare.
    Noroc ca mai erau 3 minute pana plecam inspre Roma si s-a rezolvat la casierie, anuland validarea. Altfel mai plateam vreo 50 de euro ca nimica (calatoria pentru 3 persoane era pe un singur bilet…).

1. Ouch, bine ca v-ati prins la timp. Si eu as fi rezolvat usor problema daca m-as fi prins macar cu o zi inainte ca sa pot suna la serviciul lor de informatii, sau macar in gara. Doar ca m-am prins abia in tren.

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )