După 12 ani de călătorii – 12 peisaje ce mi-au tăiat respirația

Primul oraș străin în care m-am plimbat a fost Budapesta, vreo 6 zile, după 12 ore de călătorie cu trenul și cu foarte multe emoții. Tot acolo am băut pentru prima dată Cherry Cola, de fapt, cred că toată călătoria am băut numai Cherry Cola. Pentru mine încă este unul dintre cele mai frumoase orașe vizitate, deși în cei 12 ani de călătorie deschiși de drumul în Ungaria am văzut în jur de 100 de orașe. Sau pe acolo. Însă oricât de frumoase sunt orașele, tot peisajele sunt cele care îmi taie respirația. Am preluat leapșa asta de la Alice, mai mult din nostalgie, pentru că majoritatea locurilor din lista asta le-aș mai vizita încă o dată. Și încă o dată. În mod evident, peisajele norvegiene sunt preferatele mele.

1. Preikestolen, Norvegia

Excursia de la Stavanger până la Preikestolen durează o zi, mai ales dacă vrei să petreci ceva timp sus pe platou, poate prinzi și un pic de soare. Preikestolen este un platou pătrat cu latura de aproape 30 de metri, ce pare complet suspendat la 604 metri deasupra apelor Lysefjordului. Stânca de o formă incredibilă a fost creata de ghețari cu mai mult de 10.000 de ani în urmă și deși atunci când stai pe ea nu poți să nu observi crăpăturile și gropile, geologii norvegieni consideră că este stabilă și nu-i niciun pericol de prăbușire. Legendele locale susțin părerea științifică și consideră stânca se va prăbuși în apele fiordului atunci când 7 frați se vor căsători cu 7 surori din partea locului, adică din Lysefjord.

poteca de scanduri
si nici macar noi nu vedem ceva, dar din cauza cetii putem sta foarte aproape de margine. Nu mi-e frica!
aproape de obiectiv, obosita, uda, dar fericita
cu capul in nori

2. Soarele de la miezul nopții, Norvegia

văzut în cel mai nordic punct al continentului european: Nordkapp.

SONY DSC

iata si soarele pe la ora 11
iata si soarele pe la ora 23:00

3. Kjerag, Norvegia

Tot în Norvegia, Kjeragbolten este un bolovan de poate un metru lăţime suspendat între două stânci, sub el se întinde nimicul pentru 241 de metri (un bloc cu 10 etaje are în jur de 25-30 de metri), apoi încă 735 de metri în gradient până ajungi în apele fiordului.

Până la Kjerag este un drum destul de lung, iar dacă foloseşti mijloacele de transport în comun atunci ai şi un orar destul de strâns pe care trebuie să-l respecţi, ceea ce m-a cam îngrijorat. Pe parcurs am aflat că există mai multe variante, în caz că întârzii pe drum. Având în vedere distanţa destul de mare între Stavanger şi Øygardstøl, de circa 130km şi durata excursiei de 5 ore toată distracţia ocupă o zi-lungă-de-nord întreagă.

Mai aproape, atunci cand pierd notiunea timpului si sunt fericita. Am ajuns! Am reusit!
Kjeragbolten
pfff! am facut-o si p-asta ;)
bucurie pe un bolovan

4. Giants Causeway, Irlanda de Nord

Pe malul oceanului, unde se află un imens platou format de lavă, care atunci cand s-a răcit s-a contractat așa cum pățește noroiul la soare și s-au format numeroase coloane de bazalt hexagonale.

SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC

5. Nærøyfjord, Norvegia

Este un fiord îngust, având în jur de 300-500m lățime în unele zone, încât ai impresia că ai putea atinge pereții muntoși dacă te-ai strădui un pic – exagerez, dar este o senzație de nedescris atunci când treci printre 2 pereți muntoși destul de înalți, încât iți sucești gâtul ca să vezi capetele. Este atât de incredibil de frumos încât am parcurs cei 18 km, cât are în lumgime, pe puntea superioară a bărcuței, tremurând de frig.

fiecare colt de munte ascunde alte doua, ca intr-un fractal
una dintre cele mai reusite imagini pe care am reusit sa le surprind in dimineata aceea

6. Knossos, Creta

Knossus, Cnossos sau Cnosos este considerat ca fiind cel mai vechi oraș european, acum doar un sit arheologic situat la 5 km sud-est de Heraklion, capitala insulei Creta, în care se află ruinele unei importante așezări și ale unui palat minoic. L-am vizitat în 2006, pe vremea când n-aveam blog (noroc cu Vlad c-a păstrat el pozele), dar îmi aduc aminte că mă așteptam să văd o groapă, cu câteva pietre și m-am trezit într-un oraș cu canalizare. Bine, puține ziduri au rămas în picioare, dar tot m-a impresionat, aș zice mai mult decât Acropola din Atena, deși și acolo m-am plimbat cu gura cascată.

Knossos, Creta, 2006 Knossos, Creta, 2006 Knossos, Creta, 2006 Knossos, Creta, 2006 Knossos, Creta, 2006 Knossos, Creta, 2006 Knossos, Creta, 2006 Knossos, Creta, 2006 Knossos, Creta, 2006 Knossos, Creta, 2006

pisica cretana

7. Alpii elvețieni

Din păcate nu i-am cercetat cum se cuvine, deși stau într-un oraș înconjurat de ei, dar sper ca anul acesta să-i văd mai des.

Elvetia 2016 Alpi Elvetia 2016 Alpi Elvetia 2016 Alpi Elvetia 2016 Alpi Elvetia 2016 Alpi Elvetia 2016 Alpi Elvetia 2016 Alpi Elvetia 2016 Alpi Elvetia 2016 Alpi Elvetia 2016 Alpi Elvetia 2016 Alpi Elvetia 2016 Alpi

8. Avignon

M-așteptam la un orășel de provincie și am nimerit într-o cetate aproape perfect păstrată.

Priveliste din gradini asupra Pont d'Avignon
Priveliste din gradini asupra Pont d’Avignon
Vedere asupra orasului, in principal Palatul Papilor si Catedrala de pe Pont d'Avignon
Vedere asupra orasului, in principal Palatul Papilor si Catedrala de pe Pont d’Avignon

Avignon 2013

Coada pentru bilete la intrarea in Palatul Papal
Gradinile din Rocher des Doms

9. Bryggen, Norvegia

Pentru că este din lemn vechi, este colorat, este strâmb, dar este pe malul oceanului și arată extraordinar din port. Bineînțeles, în Bergen.

Bryggen Bergen

din nou in Bergen, pe Bryggen

Recunosc că mie mi se par mult mai reușite pozele din Trondheim, doar că acolo nu-i un bryggen adevărat.

Raul Nidelva curge printre case norvegiene, in Trondheim

10. Cupola clădirii parlamentului german (Reichstag) in Berlin, Germania.

Reichstag, Berlin, Germania, 2012 RASPUNSUL corect este Sony Center Berlin in Germania. RASPUNSUL corect este Sony Center Berlin in Germania.

11. Festivalul luminilor din Lyon

Fără cuvinte, deși adaug un comentariu: este atât de frig în decembrie, în Lyon!

Roman-Tyca Lyon 2012 Luminéoles Lyon 2012 Lyon 2012 Lyon 2012

12. Cupolele turcești privite de sus

Adică una dintre pozele mele preferate din Istanbul.

Süleymaniye Mosque, Istanbul mai 2014

Sunt absolut convinsă că dacă aș fi avut blog din 2002, când am început viața mea de călătoare, topul acesta ar fi arătat altfel, dar din amintiri a ieșit așa. Dacă aveți chef de o călătorie nostalgică prin folderele cu poze din călătorii eu vă invit să preluați ideea și să scrieți despre cele mai frumoase priveliști din călătoriile voastre. Dar vă avertizez că ați putea pierde aproape o zi, ca mine, tot scotocind ceva, fără a avea o definiție prea clară pentru acel ceva.

Autor: Kadia

Ceea ce descoperi tu de capul tau este mult mai interesant decât ceea ce descoperă altcineva pentru tine – este ca diferența dintre o căsătorie din dragoste și una aranjată.

6 gânduri

1. Festivalul Luminilor ar fi un capriciu pe care mi-l doresc!
    Istanbul e un vis ce trebuie implinit
    Norvegia e un lux la care sper 🙂

Foarte frumoase peisajele, nici nu ma mir ca te-ai indragostit de ele!
    Preferatele mele din lista ta sunt cele din Norvegia dar eu nu as avea atata curaj ca si tine (in plus am rau de inaltime) asa ca m-as delecta cu Bergen 🙂

2. Ce mă răscolește topul tău! Sunt locuri pe care îmi doresc să le văd și sper, și cred, că le voi vedea la un moment dat. Dacă timpul mi-ar permite mai că aș prelua și eu leapșa asta, dar cu locuri mai mult din România, nefiind o mare călătoare peste hotare. Oricum, minunate locuri!

1. Romania este extrem de frumoasa, imi pare rau ca eram prea mica cand am vizitat-o si nu-mi aduc aminte prea bine, iar acum stau prea putin timp „acasa” ca sa vad locurile interesante si mai putin accesibile.
      Chiar mi-ar placea sa vad un top cu locuri din Romania 🙂

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )