Jurnal de Bergen (I)

Drumul dinspre aeroport spre Bergen

Deși aeroportul este la vreo 30 de kilometri de centrul orașului, iar taxi-ul costă chiar și în opinia mea enorm de mult, există o variantă simplă și comodă fără a da peste cap bugetul călătoriei: Flybussen. Sunt niște autobuze comfortabile care pleacă la fiecare 10-20 de minute și care fac cam tot atât până în oraș. Biletul dus-întors este valabil o lună de zile și costă doar 160 NOK (per persoană), care poate fi cumpărat on-line sau de la șofer. Eu prefer să cumpăr de la șofer pentru că am citit c-ar mai fi o companie care face acest drum și prefer să prind primul autobuz care îmi iese în cale și ajunge unde vreau eu 😀

Hotelurile Thon

Rezervarea la hotel am făcut-o prin e-mail pentru că în cele 5 călătorii ale noastre prin Norvegia aveam strânse pe cardul de fidelitate vreo 20000 de puncte la Thon Hotels, așa că am vrut sa folosesc aceste puncte pentru rezervare. Am scris un e-mail politicos daca pot să folosesc punctele pentru rezervare în perioada asta în august și cât mă costă diferența. Dintre cele 3 hoteluri Thon în Bergen, unul nu avea deloc camere, unul avea camere dar nu cu puncte, iar al treilea avea si camere și puteam să-mi folosesc punctele pentru 3 din cele 5 nopți planificate. Cu bucurie în suflet am făcut rezervarea și ieri ne-am îndreptat spre hotel, fiind unul dintre cele în care am mai stat n-a fost nicio problemă sa-l găsim, central, bine poziționat pe hartă.

Bergen Thon Bristol

Când am ajuns la hotel, numit Thon Bristol, cele două blonde mai să leșine că … au avut o problemă cu sistemul de booking și că hotelul este plin, adică overbooked și că dacă nu ne supără, își cer enorm de multe scuze, dar să mergem la un alt hotel din lanț, organizează ele tot, deja au anunțaț problema și au făcut rost de cameră, ne vor cheama ele un taxi, totul e aranjat, doar că trebuie să fac drumul înapoi a doua zi pentru că au camera mea, dar doar de mâine (adică azi). Aflând despre ce hotel este vorba, adică Thon Rosenkrantz, la care am mai stat, fiind foarte aproape de Bryggen, am zis bineînțeles, nici măcar nu-i nevoie să ne cheme taxiul, era la 10 minute de mers pe jos și nu aveam bagaje prea grele, în plus nu ne strica o plimbare, pe care oricum o aveam în plan după o zi de stat în aeroporturi. Normal am primit upgrade de cameră (și o sticlă de apă plată pentru că am cardul lanțului de hoteluri), iar micul dejun este întotdeauna inclus la hotelurile norvegiene. Cele două blonde aproape au leșinat de ușurare și mulțumindu-ne din nou au pus mâna pe telefon ca să le spună celor de la noul hotel că venim.

Bergen Thon Rosenkrantz

Când am ajuns la Thon Rosenkrantz (înseamnă rozariu), o altă blondă, mult mai competentă, dând repetat ochii peste cap la neprofesionalismul celor de la Bristol și la incapacitatea lor de a asigura bunul mers la hotelului, ne-a rezolvat rapid, asigurându-se ca datele problemei sunt înțelese, că stau doar o noapte, că plătesc același preț, că se ocupă ei de toate problemele administrative. Una peste alta, m-am distrat grozav de problemă, m-am ales cu o camera mai mare, o plimbare prin oraș și o poveste de scris pe blog despre serviciul lor de relații cu publicul care a fost absolut perfect.

Astăzi, când am ajuns în cameră, care este într-adevăr varianta de luxe, ne aștepta o sticlă de prosecco drept scuze pentru încurcătura de ieri.

Bergen Thon Bristol

3 comentarii

1. Frumos gestul cu sticla de la final, pana la urma ati fost si voi clienti intelegatori, altii (mai putin educati sau mult prea fitosi) ar fi facut scandal chiar daca nu i-ar fi deranjat deloc upgrade-ul si nici macar mutarea.

Răspunde
  2. da, asa se procedeaza în tarile civilizate. Mie mi s-a întâmplat ceva asemanator în Canico de Baixo – Madeira si în Bruxelles. De aceea ma enervez groaznic când aud pe câte unii care ponegresc serviciile turistice din tarile europene care se respecta – ma refer la cele care au stele acordate oficial.
    Sa înceapa vacanta! ;)) sunt la pas cu voi…

3. Citisem aceasta pagina de cum ai postat, insa pe atunci ma simteam extrem de obosita si nu m-am incumetat sa tastez ceva…
    Ne place sau nu, tara noastra este departe rau de lumea cu adevarat civilizata, chiar si in aceasta privinta. Cati dintre hotelierii nostri s-ar fi zbatut sa repare o astfel de problema?

Răspunde

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Gravatar
Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )