Goteborg pe fugă

Ca să ajung la Goteborg, al doilea oraș ca mărime al Suediei, din Bergen, al doilea oraș al Norvegiei, a fost nevoie să trec prin Oslo, ceea ce nu-i o problemă: avem cam 2 zboruri pe oră spre capitală. Dar din Oslo până în Goteborg am zburat cu unul dintre cele mai mici avioane din ultimii ani, din acela care face un zgomot îngrozitor dacă ai ghinionul să stai lângă motor. Normal, am avut locul de lângă motor, deci am putut face niște poze interesante din zbor, dar până și eu mi-am pus căștile în urechi într-o încercare disperată de a scăpa de zgomot. Acela a fost momentul în care am realizat că toată librăria mea de melodii se află în cloud, adică imposibil de accesat fără internet.

Când am aterizat pe Landvetter, aeroportul de lângă Goteborg, ploua încetișor și promitea să fie doar ploaie peste cele două zile pe care le aveam de stat în oraș. Norocul meu a făcut ca până să ajung la hotel norii s-au risipit și am avut soare până a doua zi chiar înainte de plecare.

Hotelul Flora

Cazarea am făcut-o la recomandarea celor cu care aveam colaborarea, iar hotelul Flora s-a dovedit a fi micuț, cu pretenții artistice, dar curat și plăcut. Un pic cam clasic pentru gustul meu, dar colorat și comod. Partea haioasă a fost ca colegele cu care călătoream să greșească rezervarea cu exact un an, iar până la sfârșitul zilei tot n-au reușit să se lămurească cum au greșit anul.

După ce am lăsat rucsacul la hotel, am ieșit la o vizită rapidă a centrului, plin de lumini și foarte activ. Am apreciat în mod deosebit coșurile de gunoi din oraș. Am ajuns până în Götaplatsen, unde am admirat statuia lui Poseidon, luminată în verde. Apoi am plecat în grabă căutând un restaurant pentru a lua cina. Ăsta a fost al doilea punct favorabil: centrul este plin de terase și restaurante, ceea ce mi-a adus aminte de Geneva.

A doua zi am plecat din oraș pentru a ajunge pe una dintre insulele vecine, trecând pe lângă fabrica lui Volvo. Din păcate n-am avut timp să vizitez muzeul, dar a rămas pe lista unei vizite ulterioare, pentru că orașul merită un city-break.

Chiar înainte de a mă întoarce acasă am avut timp să petrec cam o oră plimbându-mă pe străduțe. Orașul este plin de poduri peste apă, iar peste zi este la fel de plin de viață ca seara.

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Gravatar
Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )