Pagini de jurnal (44)

Săptămâna trecută a fost plină de evenimente și drumuri, ceea ce s-a simțit prin lipsa mea de pe blog, dar mi-am promis că voi face efortul de a scrie măcar cele 2 jurnale. Pe scurt, am avut 2 zile de conferință, o zi de plimbare pe insulele din jurul Bergenului, o vizită la casă ca să vedem cum evoluează (am scară și bucătărie), o zi de căutat acele accesorii necesare într-o casă (gen rafturi, dulapuri, mese și covoare) și o zi de cățărat pe munte.

Astăzi … am urcat 4 km pe unul dintre cei mai frumoși munți din jurul Bergenului. Lyderhorn se vede de acasă și are întotdeauna un nor deasupra, însă este atât de aproape de mare. Când urci pe versant ai impresia că plutești deasupra mării.

Afară… a plouat în averse toată ziua, din fericire majoritatea averselor au fost după ce am terminat urcușul. Am reușit să cad o singură dată, când am alunecat pe stâncile ude. Începe să miroasă a toamnă și am văzut primele frunze galbene-roșiatice.

În casă… este dezastru total, n-am apucat să strâng nimic. Dar de mâine începe o săptămână nouă 🙂 Am reușit să evităm niște oaspeți, deci chiar n-am fost nevoiți să punem lucrurile la loc. Cumva se găsesc mai ușor când sunt în teancuri decât când sunt la loc.

În bucatarie… am gătit azi, după o pauză destul de lungă. Am făcut paste (colorate cu sfeclă) cu legume și măsline, chiar mi-a ieșit rețeta super bună. Plus miel la cuptor cu roșii. Este vremea mieilor de toamnă, așa că aproape numai asta se găsește la magazin.

Unde am călătorit… pe Sotra și insulele vecine. A fost una dintre cele mai frumoase călătorii din ultima vreme. Plus o vizită la resturile unui buncăr nemțesc. Prima dată am aflat de locul acesta într-un documentar, Nazi Megastructures apoi am mers să-l vedem pe picioarele noastre: cel mai mare tun anti-naval. Tunul a fost demontat, dar locul a fost trasformat într-un muzeu și se vizitează. Duminica au chiar și un ghid care te poartă prin labirintul de tunele subterane. Este pe lista mea de săptămâna viitoare.

Ce filme am vazut…  tocmai revăd Eat, Pray, Love și am același amestec de sentimente, unele scene îmi plac, unele imagini sunt superbe și parcă nu mă pot opri din criticat și comentat. Cel puțin, provoacă întotdeauna reacții. Am mai văzut Norsemen, unul dintre cele mai mișto seriale despre vikingi – nu-l suport p-ăla cu Vikingii, dar asta e o parodie norvegiană după celebrul serial sus-amintit. Multe dintre fraze le-am auzit recent și da, așa sunt norvegienii și-n ziua de azi. Încă răd cu lacrimi când îmi aduc aminte vreo scenă. Îl recomand călduros pentru cei cu simțul umorului nu neapărat rafinat (sunt destul de multe glume nesărate, dar cumva în context).

Un citat pe saptamana…

„My spirit. This is a new thought. I’m not sure exactly what it means, but it suggests I’m a fighter. In a sort of brave way. It’s not as if I’m never friendly. Okay, maybe I don’t go around loving everybody I meet, maybe my smiles are hard to come by, but I do care for some people.” — Suzanne Collins in The Hunger Games  #1

Am / De cumpărat… scaunele pentru masă, bineînțeles că vrem niște ciudățenii care trebuie comandate din timp.

Planuri pentru saptamâna viitoare… o vizită la Göteborg, poate chiar reușesc să vizitez un pic și orașul. În mod ciudat am chef de plimbare și de fotografiat un oraș nou.

O fotografie preferată… bucuria unui curcubeu la întoarcerea acasă, perfect peste strada noastră: