jurnal de Berlin (3&4)

Mi s-a atras atenţia că deşi am publicat câte un articol zilnic despre Berlin, am neglijat un pic exact ideea de jurnal. Despre prima şi a doua zi am reuşit să scriu cu destul de multe amănunte, dar mai apoi poveştile în sine mi s-au părut mai importante. Oricum nu este timpul pierdut, încă mai ţin minte ce am făcut acum două zile 🙂 Duminică ziua a început cu Maratonul Berlinului despre care am vorbit aici, am profitat de numeroasele tarabe de pe marginea drumului pentru a avea un prânz simbolic, deja tradiţional, un cârnat nemţesc şi pentru mine weissbier de data aceasta verde. Fiind încă în zona Potsdammer Platz am hotărât să vedem cum este LEGOLAND Discovery Centre. Deşi, centrul Lego este destinat copiilor noi l-am tratat ca muzeu în pofida numeroaselor avertizări cu care domnişoara de la bilete a vrut neapărat să se asigure dacă am înţeles că nu este un muzeu ci un „activity park”. Până la urmă ne-a prezentat un bilet combinat cu Muzeul Madam Tussauds din apropierea Porţii Brandenburg pe care l-am luat pentru că oricum voiam să-l vedem. Totalul distracţiei 50€ (2 persoane pentru 2 muzee).

din dor de tigrisor

Dar, stimată domnişoară, poate fi foarte bine un muzeu aşa cum l-am tratat noi, singurele activităţi pe care le-am făcut au fost datul cu trenuleţul prin tunelul Lego şi pusul stampilutelor cu cap de lego în carneţelul meu de călătorii, în care strâng abțibilduri, ştampile, bilete şi unele informaţii despre călătoriile mele. La ieşire ne-am servit cu nişte cutii cu jucării din magazin, foarte încântaţi de experienţa avută şi cu gândurile în călătorie spre orăşelul Lego, pe care vreau neapărat să-l vedem. Vizita poate fi mai lungă sau mai scurtă în funcţie de dorinţele copilului, care se poate juca cu diferite exponate, cum ar fi prin Jungla Lego, în portul piraţilor, prin tunel a cărui temă tocmai s-a schimbat şi este despre Halloween. Berlinul in miniatura este exceptional, dar n-as putea alege care dintre camere mi s-au parut cele mai interesante.

exponate de marca

După ce am ieşit de la „muzeu” am făcut şi un pic de treabă organizatorică, adică descoperirea centrului de expoziţie, unde jumătatea mea este invitat să ţină o prezentare, dar sperând să avem timp înainte de rezolvarea problemei biletelor din Fernsehturm şi urcarea în turnul de lângă Alexanderplatz pentru a vedea Muzeul Madame Tussauds. N-a fost să fie şi seara am terminat-o la vreo 200 de metri de deasupra Berlinului, lund cina pe terasa mobilă a turnului berlinez de TV.

Luni dimineaţă primul drum a fost la Muzeul jocurilor pe calculator a cărei reclamă o ochisem în mai multe locuri: pliantele de la oficiul de turism, panourile din metrou şi pac-mani care indicau direcţia.

urmeaza-ma!

Muzeul jocurilor pe calculator nu este mai mult de o sală imensă, cu diferite informaţii despre istoria jocurilor şi evoluţia dispozitivelor de jucat, câteva exemple de jocuri celebre, cuvinte „înţelepte” şi diverse jucării electrice. Am dat un tur la sală, fascinaţi de vechituri până când ne-am trezit în faţa unei console străveche de SEGA jucând în neştire vreo oră şi ceva Bomberman şi încercând mai degrabă să ne punem reciproc bombiţe sub fund decât să omorâm monştrii sau să ne creştem punctajele. Cine a jucat ştie despre ce vorbesc. Toată distracţia asta a costat doar 5€ per bilet, dar cu siguranţă am mai fi stat mult mai mult decât cele 2 ore petrecute printre cuburi, ecrane, manete şi jocuri.

multe jocuri, adica vechituri de muzeu!
WoW pe consola
vitralii potrivite pentru o sala de jocuri

După un prânz frugal pe Ku’damm şi o încercare nouă pe un alt traseu de metrou care ne-a dus la gara principală, Haupfbahnhof, apoi la Porta Brandenburg, unde am intrat într-o vizită la Madame Tussauds. Muzeul a fost destul de distractiv, minunadu-ne de înălţimile relativ reduse ale diverşilor oamenilor politici, figurile unor vedete sportive sau de televiziune nemţeşti şi sfârşind cu vedetele hollywoodiene, dintre care Shrek a fost favoritul meu. Per total a fost distractiv dar nici pe departe atât de interesant şi bine făcut că cel din Olanda, care rămâne favoritul meu până când voi descoperi altul mai bun. Cred că cel din Londra este foarte mare, dar acolo n-am apucat să-l vizitez. Poate data viitoare.

gara mare
The Beatles – de ceara
Shrek

Rihanna de ceara

După muzeu ne-am plimbat din nou prin librăriile de pe Unter den Linden şi Friedrichstrasse până când am ajuns la terasă cu costiţe pe care pusesem ochii cu o zi înainte şi unde voiam neapărat să o testăm. Eu am avut o supă de roşii, cu un pronunţat gust de bulion şi un cartof imens copt cu sos de iaurt şi coleslow. În schimb costiţele au fost imense dar nu ştiu cât de bune, pot doar să-mi dau cu părerea pentru că o perioadă nu s-au auzit decât tacâmurile facandu-şi treaba prin farfurie 😀

Si uite asa aproape am ajuns la zi cu jurnalul, mai a ramas doar sa amintesc de ziua de azi cand am vizitat Schloss Charlottenburg, cupola Reichstagului si Pergamon, despre care as vrea sa povestesc separat pentru ca mi-au placut tare mult.

Schloss Charlottenburg
tavanul unei camere din palat
la palat
in calea spre metrou
cupola de pe cladirea parlamentului
Pergamon

Mai multe detalii, intamplari si fotografii vor fi intr-un alt articol. Cu alte cuvinte VA URMA 🙂

22 de comentarii

1. Primul meu comentariu aici 🙂 Imi place foarte mult blogul tau si acum urmaresc cu interes posturile despre Berlin, care imi aduc aduc amintiri frumoase.

Mi se pare ca e Rihanna, nu Beyonce, in ultima poza postata de la Madame Tussauds.

2. Am ajuns la zi cu Berlinul vostru 🙂 Plec trei zile de acasa, tin post fara net si cand ma intorc e greu cu recuperatul :))
    Fain rau, ma inverzersc putin de invidie pozitiva si va urez toate bune si faine pe mai departe.

• Am ajuns abia la jumatatea perioadei, inca mai am surprize 😉 Am adaugat si cateva poze cu Charlottenburg, cred ca tie ti-ar placea foarte mult sa-l vezi, din pacate castelul a fost distrus in timpul razboiului, insa au incercat sa-l refaca dupa fotografii vechi. Au scapat doar foarte putine obiecte originale.

3. mi-a fost dor sa calatoresc cu tine, dar azi am rasfoit tot din urma si am aflat cu drag ce se poate vedea prin ochii tai la berlin. berile astea colorate m-au facut tare curioasa 🙂
    plimbareala placuta in continuare, sunt numai ochi!

4. Te-ai tuns! Cam atat am lasat si eu din par luni, cand m-am hotarat sa il tund. :))
    Descopar ca asta este ora potrivita pentru vizite la tine, ca nu imi este foame si nici nu ma mai apuca tot felul de pofte. :))
    Ce bine arata statuetele de ceara! Mai ales Sherk.

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )