Kong by Kenzo, Paris

Ca orice alta persoana care calatoreste des intr-un oras, am descoperit diverse locuri, nu neaparat turistice, dar care intr-un anumit moment al calatoriei mele m-au facut sa ma simt bine, implinita, fericita, impacata cu mine, fascinata sau doar incatata de descoperire, locuri pe care le consider oarecum „ale mele”.

In privinta restaurantelor, in Paris avem trei localuri favorite, al caror prag il calcam negresit de fiecare data cand suntem prin Orasul Luminilor. Unul are halci excelente, Hippopotamus, are preturi accesibile si este de obicei plin, mai ales vinerea seara cand ajungem noi. Al doilea, Dragons Élysées, are un acvariu drept podea si mananci uitandu-te cu pofta la bietii pesti zglobii. Inca nu am aflat cu siguranta daca pestii aceia ajung pe meniu sau sunt doar decoratie. Iar al treilea, Kong (www.kong.fr), l-am gasit intr-un mini-ghid Phaidon si pentru ca ne-a atras locatia, pe malul Senei, in cladirea Kenzo, la ultimul etaj, sub o cupola din sticla, laudandu-se cu privelistea panoramica (care este mai degraba publicitate decat realitate). La cateva zile dupa ce am luat pentru prima data masa in acolo, am vazut episodul din Sex and the City, in care Carrie isi urmeaza noul iubit, un artist rus, foarte alintat, mutandu-se in Paris si se intalneste cu fosta lui sotie la un pranz … in Kong! Nu pot descrie satisfactia pe care am avut-o atunci cand am recunoscut scaunele restaurantului, nici n-o pot explica. Probabil este din cauza ca mi-a placut foarte mult acest loc, pentru ca mai apoi sa aflu ca este premiat si laudat de toata lumea, ca are succes si cu siguranta va ramane pe locul acela ca sa ma pot bucura de el in continuare.

Kong in 2005

Kong 2012
Privelistea de sub cupola de sticla
Paravane de protectie pentru a nu avea soare direct in farfurie

Prima data cand l-am vizitat mancarea mi s-a parut excelenta, apoi au avut o perioada de declin, cand nu mi s-a mai parut asa de buna, doar scumpa si extravaganta, dar am considerat intotdeauna ca locul merita vizita devenita obisnuita. Anul trecut, insa, mâncarea mi s-a parut minunata si am aflat ca restaurantul a reinceput sa primeasca critici pozitive. Portiile sunt destul de mici avand in vedere pretul, dar pentru mine au fost mai mult decat suficiente.

Screen Shot 2013-03-14 at 7.56.19 PM

Mai nou noi preferam sa mergem la pranz pentru ca nu este asa de aglomerat, dar, daca faceti rezervare, seara atmosfera este mult mai placuta, pentru ca se deschide si barul de la etajul inferior, iar lumea este mai relaxata. Atentie, in serile de week-end, barul este plin pana la refuz. Cocktailurile sunt excelente, chiar si cele fara alcool, noi incercam macar o combinatie de fiecare data cand mergem.

DSC00088 DSC00092 dsc00033

Kong 2009
Kong 2011
Kong 2012

Nota de plata pentru 2 persoane (cocktail, fel principal, bauturi racoritoare, cafea): 100 EUR.

Autor: Kadia

Ceea ce descoperi tu de capul tau este mult mai interesant decât ceea ce descoperă altcineva pentru tine – este ca diferența dintre o căsătorie din dragoste și una aranjată.

27 de gânduri

1. Daaa, am auzit de Kong, arată fain, dar eu nu-mi aduc aminte de episodul acela… 😦 De restaurantul cu podea-acvariu nu ştiam, chiar am căutat acum nişte poze pe net. Îmi plac locurile astea „ale tale”…

2. Mihail Barisnicov (bine, americanii scriu altfel) il chema pe actorul care era iubitul lui Carrie, fost balerin de renume (daca ai avea idee cat mi-am scrantit memoria ca sa imi amintesc, fi-ti-ar actorul de ras).

Mie imi convin de minune portiile ai mici, cat de buna ar fi o mancare, ma enerveaza mega-portiile pe care le iau mereu la pachet, nu ma pot imbuiba si pace.

Cat despre preturi piparate, amu e de alegerea fiecaruia cum isi gestioneaza, mie imi plac multe localuri scumpe ceea ce nu inseamna ca evit mancarea „la botul calului”, ieftina, vanduta la taraba, pe strada, pararam.

Simpatic localul, cam voit extravagant dupa gustul meu, hai sa zicem ca merge :D:D:D

ps: nu povestesti si ce ai mancat aproximativ? na, nu in detaliu, ce iti mai amintesti.

1. :)))) Pe mine m-a enervat personajul, Aleksandr Petrovsky parca se numea in film. Noi avem un adevarat ritual in calatorii, la pranz aproape intotdeauna preferam „street food” ca sa ne putem face kilometrii propusi, dar seara restaurant aproape intotdeauna. In Paris insa este greu de ales asa ca mergem la cate o terasa sau restaunt care serveste brunch, adica un pranz ceva mai simplu.
      Nu-mi aduc aminte ce am mancat pe la inceput, dar anul trecut am incercat o supa de pleuroti senzationala, Soupe de soba aux pleurotes „Belle et Zen” se numea pe meniul lor. Excelenta. Apoi imi aduc aminte ca Vlad a incercat costitele de miel, iar eu niste pui caramelizat cu gimbir. De fapt, intotdeauna am probleme sa aleg de pe meniul lor, as incerca mai multe si mi-e greu sa ma decid. Daca vrei sa arunci o privire pe meniul lor, aici: http://www.kong.fr pozele chiar merita admirate si chiar asa iti vin in farfurie.

3. Tinand cont ca nu mergi zilnic la Paris sa mananci si ca ai acces la o asemenea priveliste in timpul mesei, eu zic ca merita sa platesti putin mai mult decat in alte parti. Plus ca par sa aiba mancaruri delicioase (exceptand acele momente de care spui, cand nu aveau). :))
    As uita ca sunt cu cineva la masa, daca mi s-ar da sa mananc acolo. :))

4. Buna Kadia,

Mi se par mai mult decat amuzante aceste fete lipite de scaune, ma gace sa ma gandesc la tot felul de situati amuzante si desigur la cat de multe glume amuzante se pot face pe baza acestei tematici.

Din pacate nu toti avem un buget bine definit, motiv pentru care sunt curios la ce pret poate ajunge o masa intr-un restaurant modest in Franta.

1. Ca in orice oras mare poti manca de la 5-15€ in restaurantele de cartier, gen braserii, chinezesti sau kebab, dar la un restaurant mai rasarit (mediu) dai cam 20-30€ pe meniu. La pranz (si in timpul saptamanii) exista meniul zilei care este intotdeauna mai ieftin.

5. Ce fain e!! Mi-am amintit si eu de episodul cu Carrie in Paris, am fost fan Sex and the City 😉 Sper sa apuc sa mai merg la Paris si voi incerca sa ajung si in Kong, gratie recomadarilor tale! :*

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )