unde poti admira schelete de dinozauri

Cand am vazut cautarea asta in tabelul meu de wordpress mi-am zis ca da, o asemenea intrebare merita un articol intreg. Deci, pentru cel care si-a pus intrebarea „unde poti admira schelete de dinozauri”, iata unde i-am vazut eu, intr-un oarecare top al preferintelor:

1. American Museum of Natural History din New York

– are una dintre cele mai mari colectii de fosile, mai ales de dinozauri, iar unul dintre cele mai indragite trasee in muzeu este „Dino Tour„, peste o luna planuiesc o vizita mai ambla si o descriere mai serioasa a muzeului.

American Museum of Natural History, NY
American Museum of Natural History, NY 2011
in pericol oare? NY 2011
American Museum of Natural History, NY, 2011

2. National Museum of Natural History din Washington

– despre acest muzeu, cu descrieri mai ample, am vorbit anul trecut, cand l-am vizitat. Puteti vedea aici mai multe imagini.

National Museum of Natural History, Washington
National Museum of Natural History, Washington, 2012

3. Muséum national d’Histoire naturelle din Paris

– aici m-am indragostit a doua data de biologie, de exponate, de evolutie, de viata, chiar daca multe dintre scheletele acestea sunt copii ale unor schelete reale. Anul acesta au si o expozitie speciala, „Dinosaure: La vie en grand” deschisa pana pe 24 iunie.

Muséum national d'Histoire naturelle, Paris
Muséum national d’Histoire naturelle, Paris 2004
Muséum national d’Histoire naturelle, Paris, 2004

5. Natural History Museum (Humboldt University) din  Berlin

– cele mai frumoase muzee mi se par cele nemtesti, nu imi aduc aminte sa fi intrat in vreunul si sa nu-mi fi placut ceva. Nici macar Alte Museum, unde am gasit niste tablouri care iti cam dadeau fiori. In Berlin se afla unul dintre cele 2 exemplare reale (adica nu-s copii din ghips) de Archaeopteryx adica dinozaurul-pasare. Mai exact, rapunsul la intrebarea: cine a fost primul: oul sau gaina, raspunsul corect ar fi dinozaurul. E frumoasa evolutia, nu-i asa?

Natural History Museum, Berlin
Natural History Museum, Berlin, 2006

5. The Natural History Museum din Londra

– Nu puteam sa trec tocmai peste British Museums, nu? Si pe dinozaurii de aici i-am vazut, prin 2009. Zilele acestea sunt din nou scosi in fata, intr-o expozitie speciala (29 martie – 14 aprilie).

The Natural History Museum din Londra, 2009

6. Muzeul Antipa din Bucuresti

– primul schelet de dinozaur vazut de mine a fost aici si ma bucur sa aflu ca multe generatii de copii pot sa-i admire in continuare, ba chiar daca parintii au fost de acord, anul trecut au putut sa doarma o noapte printre scheletele de dinozauri, in Noaptea Muzeelor 2012 “Legănaţi de Deinotherium”. Ma intreb daca genul asta de petrecere in pijama mai are loc si anul acesta.

sursa foto: Muzeul Antipa

Am dat si peste un site in care sunt listate toate muzeele din Europa (dar puteti alege si alta zona din lume) in care puteti vedea dinozauri, numit foarte frumos DinoDatabase.com, unde sunt listate tipurile de exponate-vedeta si mai ales daca sunt reale sau nu.

14 comentarii

• La Oxford n-am ajuns inca, desi mi-am dorit. Nici macar la Stonehenge nu am ajuns, desi in ianuarie aproape am cumparat bilete pentru o excursie de o zi, pana la urma am ajuns sa facem altceva.

1. Archaeopteryx cel original (cica) de ani de zile se da pe o droaie de discovery-uri ca e fake de fake, am gasit si in National Geographics. La Lerici in castel s-au descoperit mutle fosile si, cum 5que Terre e unul dintre cele mai frumase locuri din lume (catalogat pe diverse site-uri), merita vazut si muzeul, eu mi-am luat o mica fosila de acolo, de pom 😀 de fapt o creanga taoata in multe bucatele si fiecare slefuita, arata a agat aproximativ.

Nu stiu ce va aduce anul asta, dar musai sa mai vad odata 5que terre in viata, mai ales ca e atat de facil ca distanta. Turul pe coasta se poate incheia la Genoa unde e cica cel mai mare acvariu din Europa (si l-am ratat mereu si pe ala).

• Nu l-am vazut, de fapt am vazut foarte putin din Italia, desi stau intr-o tara vecina. Nici macar la Roma n-am ajuns, desi n-am nicio scuza, e aproape, e ieftin, dar m-am gandit intotdeauna ca merita sa stau mai multe zile, doar ca nu-mi vine sa petrec „vacanta mare” in Italia. Sunt extrem de multe locuri interesante, dar mi se pare prea cald, aglomerat si prafuit.

• cald este, 5que terre e departe de ideea de aglomerat si prafuit. daca zici de roma, nu stiu, nu ma atrag orasele mari in general, in 18 ani de zile nu am ajuns acolo si nici ca imi pare rau. dar de la venetia in sus, da nene, m-as plimba non stop si da, minim doua saptamani. in nord e mai tolerabila canicula. na, parerea mea.

• In Venetia am fost un week-end si mi s-a parut incredibil de aglomerat, am mai trecut o data cu masina prin nordul Italiei pentru ca era mult mai scurt drumul de la est la vest prin Italia decat prin Elvetia. Muntii aia sunt asa de frumosi!

• Despre autenticitatea fosilei: au existat mai multe articole care o denuntau ca falsa, scrise de un astronom si un fizician, dar care nu aveau prea mare experienta cu procesul de fosilizare si se pare ca multe dintre argumentele lor ca fiind dovada contrafacerii erau de fapt nestiinta proprie, bineinteles ca s-au facut documentare si s-au scris nenumarate articole pe tema asta pentru ca orice duel stiitific de genul asta este interesant, iar fosilele au mai fost falsificate pana acum, dar devine din ce in ce mai greu de pacalit lumea stiintifica avand in vedere metodele de studiu moderne. Oricum, in lumea lor, paleontologii considera cele doua fosile ca fiind reale. Daca te intereseaza subiectul pot sa incerc sa fac rost de lucrarea lor din Science, in care demonstreaza autenticitatea, numai ca subiectul asta nu mai e asa de interesant pentru public :))))
      Uite, abstractul e aici: http://www.sciencemag.org/content/232/4750/622

• problema cu fosilele este ca ai nevoie de imaginatie multa si nu prea poti demonstra ca teoria ta este cea buna, dar e surprinzator cat au evoluat. O teorie mai noua sugereaza ca mai toti dinozaurii aveau pene :)))))
          Cum zicea Vlad, parca T-rex nu mai pare asa inspaimantator cu pene zburlite pe el :)))))

2. Nu am vazut schelete de dinozauri decat la televizor, dar intr-o zi tot imi voi face timp sa ajung macar la Antipa. Daca nu, dau o fuga pana in Africa sa ii vad alergand printre lei (iti amintesti oare articolul in care povesteam despre discutia unor fete in troleu?). :))

• :))))))) Cum sa nu, n-as putea uita asa de usor o asemenea perla, dar cred totusi ca Antipa e mai aproape. Chiar imi place cum au renovat muzeul, arata incredibil si singurul meu regret a fost ca n-am putut face poze deloc si nici nu mi-a trecut prin cap sa folosesc telefonul.

3. […] 3. Muzeele din New York – cele pe care le-am vazut m-au uns pe suflet, pana si cel de arta moderna, cu care eu nu ma prea impac in general. Am povestit despre Museum of Modern Art (MoMA) intr-un guestpost, apoi Museum of Arts and Design, care nu a fost chiar pe gustul nostru, dar are un restaurant excelent cu vedere la Columbus Circle si Central Park, din care am admirat o furtuna demna de o clima oceanica, am vazut si The Metropolitan Museum of Art, care mi-a placut enorm de mult si despre care voi scrie in curand, apoi as mai vrea sa revad in amanunt American Museum of Natural History. […]

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )