9 ore in aer

Mie nu-mi este frica de zborurile lungi. Prima data cand am zburat continuu pentru 8 ore a fost in urma cu 2 ani si atunci imi manifestam destul de zgomotos nemultumirea, dar daca scaunul nu este foarte incomod, adica am ceva loc sa-mi intind picioarele poate fi destul de interesant pentru ca intre timp m-am obisnuit sa zbor. Este, mai nou, o pauza bine-venita in programul meu destul de strans din ultima perioada si am o lista intreaga de activitati pe care le pot desfasura in zbor.

Geneva la plecare

drum

1. FILME – de obicei nu-mi place sa urmaresc filme, pentru ca prefer sa am subtitrare in engleza, pentru ca in general nivelul de zgomot din zbor este destul de ridicat, dar in ultimul zbor cu United Airlines a fost mai mult decat placut. Am vazut 4 filme, in conditii foare bune, in sfarsit am avut un ecran mai mare, cu touch screen, incat imi placea sa ma dau cu butoanele chiar si fara sa fie neaparat nevoie :D, iar sunetul in sfarsit putea fi reglat si am putut asculta fara sa duc dorul subtitrarilor. Un avantaj major este ca pot urmari filme care abia au aparut pe ecran si pe care imi doream extrem de mult sa le vad.

United airlines

Cloud Atlas – abia asteptam sa vad filmul asta, este mi-nu-nat! Si vreau sa-l mai vad inca o data, de fapt, il voi cumpara pentru ca mi-ar placea sa revad anumite parti. Sunt 4 povesti care se petrec in 4 timpuri diferite, toate interconectate si toate avand cam aceeasi evolutie, dar fara sa se repete. Merita vazut (*****).

cloud atlas

Hansel si Gretel – dar in versiunea „de dupa” in stil steampunk cu actori frumosi si arme mecanizate da in stil victorian, cu o linie narativa mai mult decat previzibila, dar cu efecte interesante si pentru mine mai mult decat placut de vazut (****).

hansel & gretel Hansel & Gretel Hansel & Gretel Hansel & Gretel

Hitchcock – oh! Anthony Hopkins este magistral! Nu mi-au placut absolut deloc filmele tipului astuia, dar trebuie sa recunosc ca nici macar nu m-am miscat in scaun urmarind filmul asta. Merita vazut (****).

filme

Am incercat sa vad Oz dar n-am reusit sa trec peste primele 10 minute asa ca m-am hotarat sa vad din nou Hobbit pe care il vazusem in Copenhaga anul trecut, dar in 3D din greseala si nu prea mi-a placut. Am tot zis ca revin cu povestirea, dar n-am apucat pana acum.

2. CARTI – de obicei citesc. De data aceasta micul ecran m-a furat si n-am putut sa citesc mai mult de 50 de pagini, dar este o alternativa extrem de placuta pentru ca nu sunt deranjata nici de telefoane, de prieteni, de pisicile mele iubite, doar de insotitoarele de bord care ma servesc cu cafea sau apa, ceea ce nu este deloc rau.

de citit

3. SCRIS – am ramas cu foarte multe idei de articole pe blog dar n-am mai apucat sa le transpun in cuvinte scrise, iar de data aceasta am avut pana si prize intre scaune ceea ce mi-ar fi oferit cateva ore bune de lucru la calculator. Intentia a existat, dar am realizat ca un zbor de 9 ore este prea scurt pentru toate planurile mele.

4. SOMN – de obicei timpul de zbor insemna pentru mine o ocazie de a recupera acele ore lipsa de somn care intotdeauna se acumuleaza inainte de a pleca intr-o calatorie, indiferent de marimea acesteaia. Dar, prima data cand am calatorit cu colegii si seful meu intr-un zbor lung m-am trezit ca baietii au facut o colectie intreaga de poze cu mine dormind intr-o pozitie foarte incomoda pe scaun, pentru ca eu, fidela obiceiului meu de a dormi dusa, nu m-am sfiit sa-mi inchid ochii, acum prefer sa nu. Cine stie ce mai patesc.

5. DOCUMENTARE – intotdeauna imi iau ghidurile cu mine, poate imi fac o lista cu ceea ce vreau sa vad, dar rareori ajung sa le deschid, mai degraba citesc revistele din avion, uneori au cateva noutati despre destinatia mea si nu de putine ori mi-au folosit drept inspiratie.

Fiind un zbor atat de lung mancare se serveste de 2 ori, noi am avut parte de un pranz, adica pui cu orez pentru mine, cei din jurul meu au luat vita care s-a dovedit mai atragatoare – de tinut minte pentru data viitoare, iar gustarea de seara a fost un sandwich cu sunca si cascaval care s-a dovedit a fi foarte bun.

United Airlines United airlines

La destinatie natura arata sumbru, dar potrivit cu numele dat de UA:

IAD

pe pamant american

Sper ca de acum incolo sa-mi pot reincepe jurnalul de calatorie live cu aventuri din Lumea Noua.

25 de gânduri despre “9 ore in aer

1. Daaa, și eu am ce face în zbor 🙂 Unori, așa cum zici, nu-mi ajunge, eu n-am avut pană acum parte de zboruri asa lungi, totuși 😀

• Imi aduc aminte ca in primul zbor asa de lung am dormit peste jumatate din timp dar m-am trezit teapana din cauza ca am uitat sa inchid aerul conditionat – acum nu mai fac greseala asta. E prima miscare inainte de a-mi lega centura 😀

2. :)) tare faza cu IAD
    9 ore este chiar bine..adica ai timp sa vezi si un film -2, sa citesti, sa mananci in tihna, sa mesteci de 50 de ori :)), eu intotdeauna in avion mananc cel mai incet nu ca acasa pe graba.
    Cloud atlas e tocmai bun ca e lung si trebuie sa te concentrezi pe el. Mi-ai adus aminte ca vreau sa vad si eu hansel si gretel.
    Cum e cu locul pentru picioare in United?
    ce bine ca poti sa dormi….dusa!

• Am avut noroc de un avion mai nou si a fost chiar placut, cu loc pentru picioare, tot am intelenit la un moment dat si am inceput sa fac ture pe culoar, m-am dus dupa cafea, etc, dar a fost mult mai bine ca anul trecut.

3. Kadia, OZ este super, super fain cu efecte speciale. L-am văzut şi m-a impresionat. Drept este că primele 10-15 min se rulează doar alb-negru. Apoi culorile devin spectaculoase, de poveste. Regizorul a speculat debutul poveştii clasice. Finalul filmului despre OZ reprezintă de fapt începutul „Vrăjitorului din Oz ” aşa cum ştim basmul din copilărie. Iar personajele nu sunt identice cu cele din povestea celebră, nici urmă de Toto, Dorothy etc. Oricum şi eu am fost reticentă la început, apoi am fost fericită că l-am văzut.

• Acum imi pare rau ca n-am avut rabdare dar n-am rezistat decat 10 minute – m-a enervat magicianul si am crezut ca e asa tot filmul. Poate il au la intoarcere.

• Eu l-am vazut in MALL. M-a costat. Dar a meritat. Macar pt delicata fetita de portelan din Orasul de portelan si pt frumoasa Glindaa…Ca sa nu mai zic ca rautatea absoluta are „chip de zeita”. Poate il mai au.

4. Daaaamn, si eu vreau sa vad Hitchcock :)) Vezi daca gasesti inghetata pentru astronauti. Sunt sandwichuri cu inghetat facute de NASA pentru astronauti. Eu am una acasa, il astept pe Juha s-o consumam.

5. De zboruri lungi nu am avut parte, nu m-ar speria cat m-ar durea oasele si as intepeni. De plictisit nu ma plictisesc nici acasa chiar fara tv, internet, lumina. 😀

• Ba lumina mi-e necesara, majoritatea lucrurilor facute de mine au nevoie de ochii mei, desi fara lumina cred c-as dormi dusa vreo 48 de ore asa…

6. Inca nu am zburat asa de mult, doar 2 ore pana Italia, dar sincer am o oarecare teama sa zbor peste ocean. Cand am fost in Italia eu am dormit tot drumul dus dar nu mi-a fost teama de poze, cu sotul meu nu ne tinem de glume prostesti. De abia astept si restul calatoriei sa ne spui ce si cum mai e pe acolo.

• Pai nu-i mare diferenta, pentru ca nu vezi oceanul, doar stii ca e acolo, dar diferente nu-s! Poate e ceva mai zdruncinat desi n-are cum sa fie mai rau decat un zbor peste Romania, alea mi se par cu cele mai multe goluri de aer.

7. Eu nu am reusit niciodata sa pot sa dorm in avion sau in tren sau vreun alt mijloc de transport in comun, chiar si pe vapor din ala mare, cu care am mers numai o data asa la drum mai lung, am avut dificultati sa dorm ca lumea, desi eram ff obosit si nedormit de dinainte, insa mama mi-a zis ca atunci cand eram mic cum ma ducea intr-un tramvai, cum adormeam bustean pe loc, chiar si daca nu mai eram chiar bebelus, adica aveam poate deja vreo 2 sau chiar 3 ani ! In avion, in timpul zborurilor lungi si eu vad filme, ba chiar uneori ascult si programe de radio, daca exista, incerc sa vad si sa ascult cat mai multe ! De citit reusesc sa ma concentrez mai putin, desi mereu am carat cu mine peste tot cand am avut un drum ff lung minim 3 carti si vreo 6 reviste, plus ziare, dar pana la urma tot la alea oferite de avion m-am uitat mai mult ! Cred ca trebuie sa existe totusi un echilibru in portionarea acestor zboruri ff lungi, pt ca altfel daca depasesc 3 pe an mie mi se pare ca devin deja o corvoada, dar daca e doar o data sau maxim de 2 ori (contand dus si intors pt fiecare) atunci mi se pare OK pt ca asa pot si eu sa recuperez din lista de filme pe care nu apuc sa le vad niciodata ! iIn cazul zborurilor de durata medie de cca 4 ore, din care azi majoritatea contin minim o escala, pt ca altfel ajungi sa platesti un bilet prea scump si chiar daca il platesc altii tot nu aleg ei prea des sa plateasca ff scump, deci pana la urma se transforma si alea in vreo 7 ore, eu ma simt mult mai entuziast daca acea escala e intr-un aeroport care-mi place, si nu sunt prea multe, cred ca maxim vreo 5 din toate alea pe care le stiu eu, (desi desigur ca nu cunosc fff multe, dar oricum, cred ca stiu vreo minim 20, poate chiar mai multe, dar nu am stat sa numar niciodata), sau daca e intr-un aeroport pe care nu-l stiu si e poate asa ca o supriza interesanta de vazut ceva nou ! De ex nu cunoscusem pana recent aeroportul Tegel din Berlin, care drept sa spun e o oroare, insa pt ca nu il stiusem dinainte, a fost totusi interesant asa sa ma plimb pe acolo si sa ma gandesc la diverse, desi desigur ca sper sa nu mai trebuiasca sa-l revad vreodata in viitor ! Sau aeroportul Orly din Paris a fost o surpriza placuta total neasteptata pt mine, adica ma asteptasem la mult mai rau dar nu a fost asa de rau cum crezusem, ci chiar cred ca as mai trece pe acolo daca voi mai avea ocazia si in viitor. As vrea sa vad odata aeroportul din Basel, care de fapt deserveste, cred, 3 tari diferite, ca e Basel-Mulhouse-Fribourg, insa habar nu am de ce zborurile care trec pe acolo au preturi exorbitante relativ la alte aeropoarte, de ordin de marime total ridicol, dar din cauza asta am devenit ff curios sa il vad ! Inca un aeroport europeean despre care sunt oarecum curios ar fi cel din Manchester, (desi orasul NU sunt de loc curios sa-l vad, numai aeroportul !), dar nu stiu daca voi avea ocazia sa mai merg asa de des in UK cum am avut anul trecut, desi naiba stie…

8. Kadia, have fun in Lumea Noua! Poate intri si-n vreo librarie. 🙂
    Si referitor la ce ai scris mai sus, mie mi-a fost greu sa stau si 3 ore in avion… nu ma puteam concentra la nimic.

• Am reusit sa dau peste librarii doar in ultima zi cand am ochi vreo 3 pe o strada, dar n-am mai apucat sa intru 😦 Anul trecut insa am devalizat una si m-am intorc cu un teanc imens de cartie. Sunt foarte ieftine la ei.

9. De mult imi tot propun si eu sa vad Cloud Atlas, dar nu reusesc. Am citit pe la cativa bloggeri ca au ramas dezamagiti de film si m-am mirat, pentru ca mie cartea mi s-a parut foarte buna, desi un pic ametitore la inceput, pana cand am inteles tehnica. 😉
    Nu as dormi in avion nici daca mi s-ar oferi bilet gratuit. Imi place sa privesc norii si sa studiez oamenii. Este adevarat ca 9 ore inseamna foarte mult, la un moment dat cred ca te plictisesti si de nori, si de oameni, asa ca filmele sau cartile sunt solutia salvatoare.

10. Nu am ‘zburat’ inca nicaieri, deci nu pot sa comentez asupra experientei, dar la ‘metode de pierdut timp’ as adauga audiobooks, combina odihna (ochii inchisi) cu lectura.
    Zbor placut inapoi!

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )