Ce mi-a placut mie in Manhattan, NYC

Publicat de

Am avut impresia ca atunci cand mi-am exprimat nelamurirea de ce Central Park este considerat o atractie turistica am lasat sa se inteleaga cumva ca nu mi-a placut deloc in Manhattan, cand cred sincer ca merita vizitat. Din punctul meu de vedere este un oras cum n-am mai vazut, genul de oras planificat pe hartie milimetrica, careai ii poti desena harta pe un caiet de matematic. Dupa ce am inteles sistemul de notare a strazilor a devenit extrem de simplu sa ma orientez, ba chiar pot vizualiza harta cand aud la CSI NYC nu’stiu ce strada, ceea ce-mi ofera o satisfactie nebanuita. O strada mai ciudata care nu respecta caietul de matematica este Broadway, careia ii datorez niste bataturi. Per total, in trei zile petrecute in orasul asta, NikeFuel band ma anunta ca am mers peste 40 km si ceva mai mult de 57000 de pasi, deci am avut de umblat si am vazut multe locuri frumoase. Si pentru ca sunt intr-o dispozitie de facut liste, iata una cu locurile si activitatile care pe care le-as mai face inca o data intr-o noua vizita in New York.

1. Brooklyn Bridge – construit in 1883 si la momentul respectiv fiind cel mai mare pod suspendat, devenit unul dintre simbolurile orasului. Plimbarea pe pietonalul podului, la inaltime a fost unul dintre cele mai placute momente petrecute in New York, avand o vedere superba asupra portului, cu Statuia Libertatii in indepartare si cladirile din Manhattan si Brooklyn la mal. Mie, podul mi se pare in continuare impresionant, chiar si asa plin de rugina.

Manhattan 2011 Manhattan 2011 Manhattan 2011

2. Terasa unui zgarie-nor – nu conteaza care, noi am urcat intr-unul dintre cei apropiati de Empire State Building, ca s-o fotografiem „de aproape” – a fost gratis pentru ca pe terasa respectiva se afla un bar exclusivist si noi ne-am rugat frumos de bodyguard sa urcam doar pentru a arunca un ochi in jur, la cladiri. Terasa era plina si cu o coada de asteptare remarcabila, exact ca in filme.

Manhattan 2011 Manhattan 2011 Manhattan 2011 Manhattan 2011 Manhattan 2011

PS: Va trebuie acte ca sa urcati, fiind seara si barul deschis, aveti nevoie sa fiti peste varsta legala 😀 Este al naibii de frig la inaltime, dar toate scaunele erau dotate cu pleduri destul de groase pentru fiintele mai friguroase, asa ca mine.

3. Muzeele din New York – cele pe care le-am vazut m-au uns pe suflet, pana si cel de arta moderna, cu care eu nu ma prea impac in general. Am povestit despre Museum of Modern Art (MoMA) intr-un guestpost, apoi Museum of Arts and Design, care nu a fost chiar pe gustul nostru, dar are un restaurant excelent cu vedere la Columbus Circle si Central Park, din care am admirat o furtuna demna de o clima oceanica, am vazut si The Metropolitan Museum of Art, care mi-a placut enorm de mult si despre care voi scrie in curand, apoi as mai vrea sa revad in amanunt American Museum of Natural History.

muzeu
American Museum of Natural History

Manhattan NYC 2013The MET

Intrarea principala din The MET
Columbus Circle
In 5 minute ceata a acoperit privelistea minunata si orasul a fost spalat de o ploaie torentiala

4. Times Square – desi am si aici cateva nelamuriri de turist european, am tot trecut prin zona asta, mi-au placut cele doua etaje ale magazinului Toy’R’Us, dar mai ales abundenta de personaje ce colcaiau prin fata lui. Ce poate fi mai placut decat sa treci pe langa Alien si Predator, care par chiar amicali sau sa stai de vorba cu Wookie si un Stormtrooper in acelasi timp? 😀

timpul la patrat

Time Square NYC 2013

Manhattan 2013 Manhattan 2013

Manhattan NYC 2013 Manhattan NYC 2013

5. The 5th Avenue – este o strada care chiar merita toata atentia acordata, nu ma refer numai la faptul ca are un magazin Apple deschis non-stop, mai are cateva muzee, multe magazine, peste tot zgarie-nori (deja mnu-i mai pun ca n-are rost, asta este „baseline”-ul cum zicem noi la slujba) si alte puncte de interes. Mi-a placut biserica Sf. Patrick, dar din pacate anul acesta era in renovare asa ca ma multumesc cu imaginea surprinsa acum doi ani.

Manhattan NYC 2013

Biserica
Biserica Sf. Patrick (2011)

Lista ramane deschisa, desigur, mai sunt si alte locuri interesante, din pacate tot n-am urcat in Statuia Libertatii, in 2011 era furtuna, iar anul acesta era in reparatii din cauza lui Sandy, dar am aflat ca se redeschide pe 4 iulie 2013.

Manhattan NYC 2013

Broadway a fost alt punct de interes si s-a dovedit a fi chiar o strada foarte mare, am vazut unde incepe, dar am aflat ca sfarsitul ei este tare departe.

16 comentarii

1. Misto traseu ai parcurs 🙂

Muzee:
    1. Intrepid – este pe malul din vest (de la Battery in sus) – un fost portavion plin de avioane si transformat in muzeu. Misto, si daca nu esti cu chestii din astea ‘militaresti’
    2. muzeul sexului – pe 5th, undeva pe langa Empire State Building – 1-2 colturi distanta – sper sa nu gresesc. Dragutel.
    3. MoMA – nu m-a impresionat deloc. Consider ca am dat banii degeaba
    4. Metropolitan Museum of Art – am stat la sectia de Egiptologie vreo 4 ore. SENZATIONAL.
    5. Museum of Natural History – superb, am fost placut impresionata
    6. The Bodies – pe Water Street, undeva langa Pier 17 (deci prin zona Primariei, si langa intrarea de la Brooklyn Bridge). Vezi acolo un zgarie-nori de ‘aluminiu’ parca, ii zice Beekman. Cam prin zona aia e si The Bodies
    7. The Cloisters – o manastire in stil medieval european, cu tot felul de chestii aduse din Europa (o carca de chestii religioase, de prin secolul 12-15. Traznet. E sus de tot, undeva intr-un cartier de negri 😀

Poduri:
    1. Brooklyn Bridge – superb, si cel mai cunoscut.
    2. Manhattan Bridge – merita sa-l faci si pe ala. Io mergeam pe Brooklin Bridge dinspre Manhattan, intram pe Manhattan Bridge si ieseam in China Town si Little Italy.
    3. Queensboro Bridge – o idee mai sus. Misto si ala de facut cu pasu’

Ferry
    1. Statue of Liberty – am fo’ si eu o data (in al treilea an in NYC, ca ma faceam de ras). Faci niste poze de pe insula, de sta matza in mustati
    2. Staten Island Ferry – asta e moca (il iei de la Whitehall Terminal – tot in Battery) .. treci pe langa insula cu statuia si faci poze misto. Plus poze de acolo spre Manhattan.

Locatii de poze misto cu ‘skyline-ul’.
    1. Brooklyn Heights – cum iesi de pe podul cu acelasi nume, o iei in DREAPTA si te duci spre mall. Superba locatia. E si o fabrica de inghetata (o cladire mica), cica e buna inghetata.
    2. Gantry – cam de la Queensboro Bridge cateva strazi … iesi cam vis-a-vis de ONU. Se vede misto partea asta de insula
    3. New Jersey – treci ‘apa’ si faci niste poze de lesini.
    Cele 2 chestii deja mentionate: insula cu Statuia si Staten Island.

Ca haleu, nu tre’ sa pierzi din vedere pizza (fac astia o ‘margherita’ de plangi), chicken gyro si hot dog-ul de pe strada. Am mancat la porcarii din astea, de s-a incheiat .. si acum imi ploua in gura.

NYC-ul este incredibil de misto, ai atatea chestii de vazut …

1. wow! Acum imi pare rau ca nu te-am intrebat inainte sa ajung acolo, unele locatii le-am vazut, dar multe nu. Bun, e bine de tinut minte pentru data viitoare. Multumesc!

2. Kadia, pare ca esti o tipa inalta. Obiectivele turistice oricum imi vor ramane straine, asa ca ma voi bucura daca voi afla ca nu m-am inselat :)))

3. Tu esti o norocoasa, Kadia! Ai reusit sa intelegi sistemul de notare al strazilor dintr-un oras imens si eu nu reusesc sa inteleg ce se intampla in Ploiesti. :)))))
    Ai salutat si din partea noastra Alienii intalniti? Amuzant ar fi fost sa le ceri un autograf, iar ei chiar sa gaseasca un mod inedit de a semna. :))))

4. Nu are rost sa iti zic ca e frumos, pentru ca asta stii. Sa iti zic ca mi-ar placea sa il vizitez? Asta e evident. In schimb eu mereu mi-am dorit sa fi trait pe la inceputul secolului XX, sa fiu un imigrant care ajunge in portul din New York.

Ce părere ai?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )